English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توافق وزرای دارایی حوزه یورو بر سر کمک‌های جدید به یونان

آذوح: وزرای دارایی حوزه یورو بعد از ۱۱ ساعت بحث و تبادل نظر در بروکسل بر سر پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد یورو وام تازه به یونان به توافق رسیدند. صندوق بین‌المللی پول نیز در تأمین این بسته کمکی شرکت خواهد کرد.

یرون دیسلبلوم، رئیس گروه یورو (یورو گروپ) شامگاه سه‌شنبه (۲۴ مه/ ۴ خرداد) بعد از مذاکراتی طولانی و فشرده در بروکسل اعلام کرد که وام‌دهندگان بین‌المللی بر سر کمک‌های تازه به یونان و تسهیل بدهی‌های این کشور به توافق رسیده‌اند.

بر این اساس، دولت یونان در دو مرحله ۳/ ۱۰ میلیارد یورو (۱۲ میلیارد دلار) وام جدید دریافت خواهد کرد. در ماه ژوئن ۵/ ۷ میلیارد یورو و بقیه نیز در ماه سپتامبر پرداخت می‌شود. یونان به این پول برای بازپرداخت دو بدهی بزرگ خود به بانک مرکزی اروپا نیاز دارد.

پیش از پرداخت وام، یونان باید پیش‌‌شرط‌ هایی را اجرا کند و پارلمان‌ کشورهای وام‌دهنده، از جمله آلمان باید این بسته را تأیید کنند.

مشارکت صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول گفته است که در طرح نجات ملی یونان مشارکت خواهد داشت. این صندوق قائل شدن تسهیلاتی قابل ملاحظه در بدهی‌های یونان را پیش‌شرط ادامه حضور خود در این طرح اعلام کرده بود.

پل تامسن، رئیس بخش اروپای صندوق بین‌المللی پول گفت، به هیأت مدیره این نهاد پیشنهاد داده خواهد شد که تا پایان سال جاری کمک‌های مالی تازه‌ای برای حمایت از روند اصلاحات یونان آماده کند. تامسن همچنین گفت که در نهایت هیأت مدیره صندوق بین‌المللی پول در این باره تصمیم خواهد گرفت.

۳/ ۱۰ میلیارد یورو کمک‌ جدید قسمتی از سومین بسته نجات برای یونان است که تابستان گذشته کشورهای گروه یورو بر سر آن به توافق رسیدند.

این بسته کمک‌هایی به ارزش ۸۶ میلیارد یورو به یونان را شامل می‌شود که تا کنون ۴/ ۲۱ میلیارد یوروی آن پرداخت شده است.

از پاییز گذشته تا کنون پرداخت به یونان مسکوت مانده است، به این دلیل که این کشور ابتدا باید اصلاحاتی را اجرا و تصمیم‌هایی در جهت صرفه‌جویی مالی اتخاد می‌کرد. آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان طی هفته‌های گذشته بخشی از این پیش‌شرط‌ ها، از جمله افزایش مالیات بر درآمد، کاهش حقوق بازنشستگی و تصویب یک بسته جدید ریاضتی را اجرا کرد.

میشل ساپین، وزیر دارایی فرانسه از اقدامات اخیر دولت یونان استقبال کرد و گفت، این اقدام‌ها اعتماد به یونان را افزایش خواهد داد.

دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در صفحه خود در توئیتر دستاوردهای اخیر را "پیامی قوی از ثبات یونان، اروپا و اقتصاد جهانی" خواند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter