English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

لیبرمن، ناسیونالیست افراطی، وزیر دفاع اسرائیل شد

آذوح: وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل، آویگدور لیبرمن وزیر دفاع این کشور شد. حزب ناسیونالیست افراطی او، «اسرائیل خانه ما»، با حزب حاکم لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو برای شرکت در دولت ائتلافی به توافق رسید. «اسرائیل خانه ما» افزون بر وزارت دفاع مسئولیت وزارت مهاجرت را برعهده خواهد گرفت. بدین ترتیب گرایش راست دولت اسرائیل شدیدتر شد.

آویگدور لیبرمن خواهان آن است که اسرائیل با نوار غزه همان رفتاری را بکند که آمریکا با ژاپن در جنگ جهانی دوم کرد.

آویگدور لیبرمن یک هفته پیش اعلام کرده بود که اگر دولت امتیازات ویژه‌ای بدهد حاضر است به ائتلاف حاکم بپیوندد.

در میان خواسته‌های مطرح‌شده علاوه بر اختیار وزارت دفاع، به‌اجرا گذاشتن حکم اعدام برای کسانی که علیه اسرائیل دست به اعمال تروریستی می‌زنند نیز وجود داشت.

همچنین لیبرمن خواهان به‌رسمیت شناختن افزایش حقوق بازنشستگی برای مهاجرانی شده بود که از اتحاد جماهیر شوروی سابق به اسرائیل آمده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با این شرایط به‌طور اساسی موافقت و لیبرمن را به مذاکرات مقدماتی دعوت کرد.

تحت این فشار موشه یعلون، وزیر دفاع میانه‌رو نتانیاهو ۲۰ مه / ۳۱ اردیبهشت از سمت خود استعفا کرد و گفت می‌خواهد کرسی خود در کنست، پارلمان اسرائیل را نیز واگذار کند.

لیبرمن خواهان آن است که اسرائیل با نوار غزه همان رفتاری را بکند که روسیه در مورد چچن کرد. او می‌گوید اسرائیل باید همانگونه که «آمریکا با ژاپن در جنگ جهانی دوم عمل کرد» در مورد گروه اسلامگرای حماس رفتار کند.

آویگدور لیبرمن در سال ۱۹۷۸ هنگامی که ۲۰ ساله بود از اتحاد شوروی سابق به اسرائیل مهاجرت کرد. او از سال ۲۰۰۹ تا پایان سال ۲۰۱۲ وزیر امور خارجه بنیامین نتانیاهو بود و بعد به‌دلیل پرونده فساد مالی از این سمت استعفا کرد و ۱۱ ماه بعد، پس از تبرئه به‌دلیل فقدان شواهد به وزارت امور خارجه بازگشت. حزب او در کابینه جدید نتانیاهو که یک سال پیش تشکیل شد شرکت نداشت.

https://www.radiozamaneh.com/279509

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter