English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هک دومین وبسایت دولتی ایران؛ تسنیم: جنگ مجازی عربستان و ایران آغاز شد

آذوح: یک روز پس از هک وبسایت مرکز آمار ایران، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران از اقدام هکرهای ایرانی برای هک وبسایت‌های دولتی عربستان خبر داده و آن را "جنگ مجازی" ایران و عربستان نامیده است. این درحالی است که وبسایت سازمان ثبت اسناد و املاک ایران نیز روز پنج‎‌‌شنبه هک شد.

روز چهارشنبه، ۵ خرداد وبسایت مرکز آمار ایران از دسترس خارج شد و برای چند ساعت کاربران با جملاتی عربی مواجه می‌شدند که خبر از هک این وبسایت توسط گروهی به نام "داعس" می‌داد.

مشابهت این نام با "داعش" در شبکه‌های اجتماعی باعث برخی گمانه‌زنی‌ها شد اما خبرگزاری تسنیم آنها را "سعودی" دانسته و گفته که تفکراتشان "به بعثی‌ها و تکفیری‌ها نزدیک است".

این خبرگزاری همچنین هک سایت مرکز آمار ایران را "شلیک تیر اول برای آغاز یک نبرد مجازی" دانست و نوشت: "در صورتی که ایران بخواهد پاسخ خوبی به سعودی‌ها بدهد، گزینه‌های بسیار مناسب و در دسترسی در اختیار دارد."

روز پنج‌شنبه اما تسنیم گزارش داد که دو سایت اصلی مرکز آمار عربستان و سایت دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان سعودی از سوی هکرهای ایرانی هک شده است.

در این گزارش آمده که هکرهای ایرانی خود را "شاهین" معرفی کرده‌اند.

این درحالی است که وبسایت‌های عربی تنها چند ساعت پس از حمله مورد ادعا، در دسترس بوده و به کار خود ادامه می‌دادند. اما وبسایت مرکز آمار ایران تا عصر پنج‌شنبه به وقت تهران، همچنان در دسترس نیست.

همزمان هاشم کارگر، معاون رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران روز پنجشنبه، ۶ خرداد تایید کرد که وبسایت این سازمان مورد "حمله سایبری جزئی" قرار گرفته اما هیچ گونه "ورود و حمله‌ای به بانک‌ها و سامانه‌های خدمات ثبتی" صورت نگرفته است.

در پیام هکرهای این وبسایت هیچ نشانه‌ای از انتساب آنها به عربستان سعودی نیست و از زبان عربی نیز استفاده نشده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران نیز در واکنش به هک شدن وبسایت دو نهاد دولتی ایران گفت: "اطمینان می دهم هیچ مشکلی متوجه اطلاعات شهروندان نشد و هکرها برای غوغای تبلیغاتی از نام جعلی استفاده کردند."

ابوالحسن فیروزآبادی تاکید کرد: "این هک کردن‌ها موضوع عجیبی نیست و هر روز در جهان شاهد موارد متعددی از این قبیل هستیم، همچنان که اخیرا شبکه بین‌المللی سوئیفت نیز هک شد."

دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران از رسانه‌ها درخواست کرد از "دامن زدن" به این هک‌ها و "عجیب جلوه دادن" آنها خوددداری کنند: "در ایران تیم‌های امنیتی قوی برای مقابله با این سوءاستفاده‌ها وجود دارد و به شهروندان اطمینان می‌دهیم که در نتیجه هک اخیر برخی سایت‌های دولتی هیچ مشکلی متوجه اطلاعات شهروندان نشده است."

http://ir.voanews.com/content/iran-saudi-cyber-attack/3346899.html

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter