English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دولت ایران یارانه ۲۴ میلیون نفر را حذف می‌کند

آذوح: محمد بافر نوبخت سخنگوی دولت ایران با اشاره به برنامه حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر براساس قانون بودجه سال جاری شمسی، از استخدام ۳۵ هزار نفر در سال‌جاری خبر داد و گفت: که دولت یارانه هر کسی را که درآمد بالایی دارد، قطع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره قانون بودجه و حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد و دو نرخی شدن بنزین هم گفت : «آن مواردی را که مجلس شورای اسلامی در قالب حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد مطرح کرد در دستور کار ما و ۳ میلیون نفری که یارانه آنان حذف شد جزو آن بود».

وی افزود: «طبق این قانون دولت اجازه تشخیص نیازمند را دارد ضمن اینکه پول‌های ناشی از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد به دولت می‌تواند کمک کند».

نوبخت ادامه داد: سالانه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان و هر ماه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم که رقم سنگینی است».

وی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند از سفره مردم بزند و از پول آن استفاده کند گفت: »اجازه نداریم یارانه نیازمندان را حذف کنیم.

نوبخت افزود: ‌«دولت یارانه هر کسی را که تشخیص دهد درآمد بالایی دارد و مستحق این دریافت نیست قطع می‌کند».

وی با اشاره به اینکه قانون افراد ثروتمند را کسانی دانسته که درآمد بالای ۳۵ میلیون تومان در سال دارند گفت: «افرادی که این درامد را دارند اما در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می‌کنند و دانشجو دارند و مستاجر هستند نمی‌توان ثروتمند قلمداد کرد».

قانون حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر با عنوان افراد پر درآمد، با وجود مخالفت دولت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، به دلیل نبود معیاری واحد درباره افراد پر درمد، توسط دور گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب شد

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter