English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پوتین تهدید کرد: رومانی و لهستان در معرض موشک‌های روسیه خواهند بود

آذوح: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که رومانی و لهستان، احتمالا خود را در معرض موشک‌های روسی خواهند یافت چرا که این دو کشور، میزبان سفر دفاع موشکی آمریکا خواهند بود.

روسیه به استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا اعتراض دارد. با این وجود آمریکا به برنامه خود برای استقرار این سپر دفاع موشکی ادامه می‌دهد.

مسکو می‌گوید که پس از توافق هسته‌ای با تهران، دیگر خطری از جانب ایران اروپا را تهدید می‌کند و استقرار سپر دفاع موشکی بی معنی است. اما به نظر می‌رسد پر تنش شدن روابط روسیه با غرب در پی سرنکون شدن دولت نزدیک به مسکو در اوکراین و پس از آن اقدام روسیه در انضمان جزیره کریمه اوکراین به خاک خود، یکی از دلایل عزم آمریکا در برنامه خود است.

به گزارش خبگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه ۲۷ ماه مه، در سخنانی هشدار داد: «لهستان و روسیه احتمالا در تیررس موشک های روسیه قرار خواهند داشت چون این کشورها محل استقرار سپر موشکی آمریکا هستند که تهدیدی برای امنیت مسکو به شمار می رود».

وی افزود: «مسکو بارها اعلام کرده است که اقدامات تلافی جویانه ای را انجام می‌دهد ولی واشنگتن و متحدانش این هشدارها را نادیده گرفته‌اند».

پوتین در کنفرانس خبری مشترک با آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان گفت: «اگر دیروز مردم رومانی نمی‌دانستند در معرض موشک‌های روسیه قرار گرفتن چه معنایی دارد، امروز ما مجبور خواهیم بود تا تدابیر قاطعی را برای حفظ امنیت خود انجام دهیم. این مساله در خصوص لهستان نیز درست است».

پوتین اظهار داشت: «این روسیه نخواهد بود که گام نخست را در این زمینه برخواهد داشت. ما تنها به اقدامات واشنگتن پاسخ خواهیم داد».

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: «این استدلال که پروژه سامانه دفاع موشکی آمریکا برای دفاع در برابر ایران است، بی معنا و پوچ است چرا که توافق بین المللی برای محدود کردن برنامه اتمی ایران حاصل شده است. این موشکهای آمریکایی به راحتی می توانند به شهرهای روسیه برسند».

وی در ادامه در خصوص الحاق کریمه به خاک روسیه نیز گفت: «ما پرونده این مساله را برای همیشه بسته‌ایم. روسیه با هیچ کسی درباره این موضوع گفتگو نخواهد کرد».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter