English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پاسخ اردوغان به ارامنه: اگر به خود اطمینان دارید و ذره‌ای به تاریخ احترام قائلید؛ آرشیو هایتان را رو کنید

آذوح: رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به تصویب ادعاهای ارامنه در پارلمان آلمان خطاب به جامعه جهانى گفت اگر به خود مطمئن هستيد برای تاریخ، علم و سند احترام قائليد، مانند ما آرشیو اسناد تاریخی خود را ارائه كنيد.

به گزارش دورنانیوز ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور، در سخنرانی خود در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه مدیپول استانبول در ارتباط با تصویب ادعاهای ارامنه در پارلمان فدرال آلمان خطاب به کشورهای جهان گفت: “اگر به خود اطمینان دارید و ذره‌ای به تاریخ، علم و سند احترام قائل هستید، ما آرشیوهایمان را باز کرده‌ایم اگر شما هم دارید در میان بگذارید”.

اردوغان ادامه داد: ” بیایید حقوقدانان، تاریخ‌دانان و باستان‌شناسان را مامور مطالعه و بررسی این واقعه کنیم. آن‌ها بر روی این مسئله پژوهش‌های لازم را انجام دهند، ما نتایج این پژوهش را هر چه باشد هم خواهیم پذیرفت. من همه را به چالش دعوت می‌کنم. این امر را من در ادوار گوناگون از جمله در دوره نخست‌وزیری و همچنین در نشست‌های بین‌المللی عرض کردم”.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به گفتگوی خود با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از تصویب لایحه مذکور، گفت: “وی سه، چهار روز پیش از این رویداد اعلام کرد که من تمامی تلاش های خود را در این زمینه انجام خواهم داد. آیا تمام تلاش های شما عدم شرکت در رای‌گیری مجلس بود؟. اگر شما رو راست بودید باید در این رای‌گیری شرکت می‌کردید، آنوقت رای شما پس از خانمی که به این لایحه رای مخالف داد، به عنوان رای مخالف دوم برشمرده می‌شد و بنده هم شما را تشویق می‌کردم. موقعی که قرار بود یک رای‌گیری در پارلمان ترکیه انجام شود شما می‌گفتید مواظب فراکسیونتان باشید حال شما چرا مواظب نشدید؟. این ها را به ایشان گفتم. این‌ها رو راست و صمیمی نبوده و تصمیمشان هم بی ارزش است”.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter