English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دو نظامی دیگر ایران در سوریه کشته شدند

آذوح: همزمان با افزایش درگیری‌ها در سوریه، منابع خبری ایران از کشته شدن دو نظامی ایرانی در سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری الف‌نیوز عصر شنبه ۱۵ خرداد با انتشار تصویر دو نظامی ایران در سوریه از کشته شدن محمد زلقی و جهانگیر جعفری‌نیا در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش جهانگیر جعفری‌نیا فرماندهی گردان تکاوران لشگر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس را بر عهده داشت. محمد زلقی نیز از نیروهای بازنشسته سپاه پاسداران ایران بود.

ایران بارها حضور نظامی مستقیم در سوریه را انکار و نقش نیروهای وابسته به سپاه پاسداران و ارتش را «مستشاری» عنوان کرده است. اما گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی بیانگر کشته شدن دست‌کم ۱۰۰ نفر از اعضای سپاه پاسداران ایران در سوریه است.

اردیبهشت امسال خبرگزاری‌های رسمی ایران از کشته شدن ۱۳ عضو ارشد سپاه مازندران در سوریه خبر دادند. مقام‌های ایرانی مدعی‌اند که این نیروها به صورت دواطلبانه و به منظور «دفاع از حرم حضرت زینب» به سوریه اعزام می‌شوند.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران ۱۰ خرداد امسال به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته بود که «جمهوری اسلامی ایران با افتخار و قاطعیت به کمک‌های مستشاری خود در مبارزه جدی با تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد.»

حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه هم حضور نیروهای ایران در سوریه و عراق را «بنا به درخواست دولت‌های» این دو کشور دانسته و گفته بود: «تا زمانی که بحران سوریه در جریان است و شاهد مداخلات جریانات و کشورهای خارجی برخلاف منافع ملت سوریه هستیم جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به درخواست دولت سوریه کمک‌های مستشاری خود را ادامه می‌دهد.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter