English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پسر کروبی: رفع حصر رهبران جنبش سبز پیش از انتخابات ۹۶ بعید است

آذوح: پسر مهدی کروبی می‌گوید که هیچ یک از نهادهای حکومتی مسئولیت حصر رهبران جنبش سبز را به عهده نمی‌گیرند چون «غیر قانونی» است. وی رفع حصر رهبران اعتراض‌های ۸۸ پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را «بعید» دانست و گفت که حاکمیت این «امتیاز» را به حسن روحانی نخواهد داد.

حسین کروبی روز دوشنبه ۱۷ خرداد در مصاحبه با وب سایت «انتخاب خبر» که در سایت‌های «کلمه» و «سحام نیوز» نیز بازنشر شده است، گفت که پدرش چندین بار درخواست کرده که به اتهامات او «مانند نواب صفوی و یا محمد مصدق در یک دادگاه صالحه رسیدگی شود، اما حاکمیت، راضی به تشکیل این دادگاه نیست».

آقای کروبی با اشاره به گفته‌های سخنگوی قوه قضائیه و مقامات دولت حسن روحانی تاکید کرد که به دلیل «غیرقانونی بودن» حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، نهادهای حکومتی مسئولیت حصر آنان را «بر عهده نمی‌گیرند و مسئولیت را متوجه همدیگر می‌دانند».

پیش از این نیز اردشیر امیرارجمند سخنگوی «شورای هماهنگی راه سبز امید» دلیل سخنان متناقض مقامات دولت و قوه قضائیه درباره حصر این سه نفر را نشانه «قبول بن بست و ناتوانی از حل مسئله» دانسته بود.

مهدی کروبی در فروردین ماه امسال در نامه‌ای به رییس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه رفع حصر را «در اختیار» او نمی‌داند، خواسته بود که حسن روحانی «از حاکمیت مستبد» بخواهد که او را در «دادگاه علنی» محاکمه کند.

در حالی که حسن روحانی پیش از این اعلام کرده بود که شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای درباره حصر رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نداشته است، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز ۱۲ خرداد هر گونه تغییر در وضعیت این سه نفر را به تغییر در مصوبه شورای امنیت ملی منوط دانسته بود.

این در حالی است که علی مطهری، نماینده مجلس ایران، در واکنش به موضع‌گیری پیشین ریاست قوه قضاییه در این زمینه، اصل امضای این مصوبه به دست محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران در سال ۸۹ را «مورد تردید» قرار داده بود.

آقای مطهری هشتم تير ۹۴ نیز خبر داده بود که رهبر جمهوری اسلامی با محاکمه مهدی کروبی و ميرحسين موسوی مخالفت کرده و در ديداری به او گفته است که «جرم» آنان «بسيار بزرگ» است و در صورت محاکمه اين دو، «حکم سنگينی» در انتظارشان خواهد بود.

آقای مطهری پس از آن اعلام کرد که از این سخنان آیت‌الله خامنه‌ای قانع نشده و «پیغمبر اسلام هم نمی‌تواند بگوید که حکم فلان فرد سنگین است و بدون محاکمه و شنیدن دفاعیات آنها حکم صادر کند».

رفع حصر، «امتیاز بزرگی» برای حسن روحانی در آستانه انتخابات ۹۶

حسین کروبی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش گفته که مجلس دهم با حضور اشخاصی چون علی مطهری می‌تواند «نقش اساسی در تحت فشار قرار دادن قوه قضاییه یا شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگویی به افکار عمومی داشته باشد».

پیش از این برخی از شخصیت‌های سیاسی ابراز امیدواری کرده بودند که مجلس دهم رفع حصر رهبران جنبش سبز را پیگیری کند.

پسر مهدی کروبی همچنین رفع حصر را «امتیاز بزرگی» برای حسن روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ دانست و پیش‌بینی کرد که حاکمیت این «امتیاز» را به آقای روحانی نخواهد داد و حصر تا این انتخابات ادامه خواهد داشت.

اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز ۱۰ خرداد گفته بود که دولت درباره رفع حصر از این سه نفر «نمی‌تواند کاری بکند» و نباید در این زمینه از دولت «توقع» داشت.

حسین کروبی در این مصاحبه همچنین خبر داد که حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت حسن روحانی طی چند روز گذشته دوباره چشم آقای کروبی را معاینه کرده و چشم او «مشکل خاصی» ندارد.

وی همچنین گفت که آقای کروبی پس از شکستگی پا با عصا راه می‌رود و پس از مدتی می‌تواند بدون عصا حرکت کند.

وی وضعیت روحی پدرش را «بسیار مطلوب» توصیف کرد و گفت که او از طریق روزنامه‌هایی که «در اختیارش قرار می‌گیرد» و تلویزیون در جریان اخبار قرار دارد.

مهدی کروبی به دلیل شکستگی پا صبح روز ۱۷ آذر ۹۴ عمل جراحی شده و در پی این عمل، حسین فریدون، برادر رییس جمهوری ایران، از او عیادت کرده و «سلام» حسن روحانی را به او «ابلاغ» کرده بود.

این ششمین عمل جراحی مهدی کروبی از زمان آغاز حصر خانگی‌اش بود و پیش از آن عمل جراحی دیسک کمر، زانو، مجرای ادرار، چشم و قلب روی وی انجام شده بود.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter