English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

افشاگری کارگردان سینمای ایران: حضور در اطراف اورموگولو و فیلمبرداری در آنجا ممنوع است

آذوح: یکشنبه شانزدهم خردادماه،  فیلم «گمیچی» ساخته مجید اسماعیلی پارسا با حضور کارگردان، تهیه کننده، نویسنده، بازیگر و اسماعیل براری به عنوان منتقد و مخاطبان فیلم در سالن اسوه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مجید اسماعیلی پارسا کارگردان فیلم «گمیچی» در مورد نام فیلم گفت: کلمه گمیچی به زبان ترکی به معنای کشتی‌بان، سکاندار و ناخدا  است. هر چند که نام یکی از روستاهای ارومیه نیز به همین نام است.

وی در مورد نحوه تولید این اثر افزود: یک روز آقای قلی زاده تهیه کننده فیلم به دفتر ما آمد و از من خواست که در مورد دریاچه ارومیه فیلمی بسازم این درحالی بود که من هیچ شناختی از دریاچه ارومیه نداشتم و تاکنون آن را ندیده بودم. بنابراین به همراه امیر عابدی نویسنده مشترک فیلمنامه و طراح صحنه به ارومیه رفتیم و از دیدن خشک شدن دریاچه ارومیه، مبهوت شدیم. لذا این فضا مرا گرفت و احساس کردم حتما باید در این فضا فیلمی بسازم. اما بعدا متوجه شدیم که به دلایل سیاسی، کسی اجازه ساخت فیلم در این منطقه را ندارد! لذا ما ۵ روز در آنجا ماندیم و چندین ایده مختلف به ذهن من و آقای عابدی رسید که چه فیلمنامه ای بنویسیم.

سپس جواد قلی زاده تهیه کننده فیلم گمیچی نیز در مورد ساخت این فیلم اظهار داشت: من خودم زاده ارومیه است و بارها در همین دریاچه ای که الان خشک شده شنا کردم. بنابراین از ده سال قبل؛ خشک شدن دریاچه ارومیه شروع شد و من همان موقع که جانشین مدیر تولید بودم با خودم عهد بستم هر گاه تهیه کننده شدم حتما در مورد دریاچه ارومیه فیلم بسازم.

قلی زاده تصریح کرد: آب دریاچه ارومیه جلوی چشمان من به بخار تبدیل شد و این موضوع ، تاثیر منفی بر روی من داشت به همین جهت تصمیم گرفتیم حتما فیلمی در مورد این دریاچه بسازم.

وی به شرایط سخت فیلمسازی در دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود : شما به هیچ عنوان نمی‌توانید در دریاچه ارومیه، حتی یک عکس بگیرید چون بلافاصله دوربین شما توقیف می‌شود و هر عکسی را که بی بی سی نشان دهد گردن شما می افتد! کما اینکه بارها تا مرز متوقف شدن فیلم هم رفتیم اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

دورنانیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter