English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«مسئولان دانشگاه مراغه مانع از انتشار نشریه ائلین می‌شوند»

آذوح: مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی «ائلین» می گوید: «مسئولان دانشگاه مراغه با طرح بهانه واهی مانع از انتخاب مدیر مسئول جدید برای این نشریه می شود».

میلاد بالسینی مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی «ائلین» در گفتگو با اویان نیوز عنوان کرد: «پس از تعلیق نشریه ائلین و من، کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مراغه، صلاحیت مدیر مسئول جدید را به طرح سوالات بی ربط تصویب نمی کنند و مانع از انتشار این نشریه می‌شوند».

وی تعلیق نشریه در سال قبل را «خلاف اصول قانونی» توصیف کرده و می گوید: « نشریه ائلین در نتیجه اختلاف بین رئیس سابق دانشگاه مراغه و نماینده سابق شهر مراغه روی داد و برخورد با نشریات به صورت سلیقه ای انجام می گیرد».

به گفته این دانشجو در روزهای اخیر یک نشریه دانشجویی دیگر در دانشگاه مراغه به دلیل «چاپ دریاچه اورمیه بر روی جلد و انتشار مطالبی درباره آثار زلزله قره داغ» با تصمیم کمیته ناظر بر نشریات از توزیع بازماند.

به گفته میلاد بالسینی افراد تصمیم گیر در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مراغه افراد «رادیکال و غیر دانشگاهی»اند که برای «حفظ سمت و میز خود» با انتشار «نشریات منتقد» مخالفت می کنند.

مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی «ائلین» در پایان اظهار کرد: «مسئولان دانشگاه مراغه قصد دارند با مانع تراشی برای این نشریه در نهایت موجب ابطال مجوز آن شوند».

پس از انتشار نهمین شماره نشریه «ائلین» در بهار ۹۴ کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مراغه این نشریه را به مدت یک سال توقیف کرد.

به دنبال توقیف این نشریه، میلاد بالسینی مدیر مسئول آن از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مراغه به «توبیخ کتبی و درج در پرونده» و «منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال بدون احتساب سنوات» محکوم شد.

ائلین درگی

در آن زمان، یکی از مسئولان دانشگاه مراغه به گردانندگان این نشریه گفته بود، مهدی دواتگری نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی «شاکی خصوصی» این نشریه است.

به گفته ی این مسئول، دواتگری پس از انتشار آخرین شماره نشریه «ائلین» در «شورای نظارت بر نشریات دانشجویی کشور» طرح شکایت کرده و موجب توقیف این نشریه شده است.

مهدی دواتگری عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس  شورای اسلامی بود و در انتخابات اسفند ۹۴ از راهیابی دوباره به مجلس بازماند.

فصلنامه دانشجویی «ائلین» به دو زبان تُرکی و فارسی از سال ۱۳۸۹ منتشر می‌شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter