English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آزادی موقت اسماعیل فخیمی و یونس رحیمی از زندان تبریز

آذوح: دکتر اسماعیل فخیمی یکی از شش فعال سیاسی آزربایجانی که حدودا یک‌ماه پیش در اردبیل بازداشت شده بودند روز جاری با تودیع وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد. مهندس یونس رحیمی یکی دیگر از بازداشت شدگان این جمع نیز چند روز قبل آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، دکتر اسماعیل فخیمی یکی از شش فعال آزربایجانی که حدودا یک‌ماه پیش در اردبیل بازداشت شده بودند روز جاری با تودیع وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

یک منبع نزدیک به این بازداشت شدگان با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “امروز دکتر اسماعیل فخیمى با قرار وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانى از زندان مرکزى تبریز آزاد شد. همچنین مهندس یونس رحیمی نیز که در رابطه با همین پرونده بازداشت شده بود چند روز پیش آزاد شد است، هر چند هنوز در مورد شرایط آزادی وی اطلاعی در دست نیست.”

روز گذشته هرانا در گزارشی از آخرین وضعیت این شش فعال اردبیلی بعد از گذشت یک ماه از بازداشت اعلام کرده بود حدود یک‌ماه پیش حبیب ساسانیان (یاکاموز) همزمان با تنی دیگر از فعالان به نام‌های دکتراسماعیل افخمی، مهدی جواد زاده، حمید ثقتی، بابک آوند و مهندس یونس رحیمی، که با هم در رابطه با مسئله قره باغ و ارمنستان فعالیت می‌کردند همگی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در این بین دکتر اسماعیل افخمی پنج روز پیش به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

حبیب ساسانیان دیگر فعال اهل اردبیل نیز روز گذشته طی تماسی تلفنی به خانواده‌اش اطلاع داد که در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری می‌شود.

تاکنون از سرنوشت دیگر بازداشت شدگان اطلاعی در درست نیست هر چند گفته می شود خانواده‌های این بازداشت شدگان تحت فشار هستند تا با رسانه‌ها صحبت نکنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter