English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

واکنش سه نماینده کنگره به رد درخواست ویزا از سوی دولت ایران: "پاسخی شرم آور"

آذوح: سه نماینده کنگره آمریکا بعد از جواب رسمی دولت ایران برای عدم صدور ویزا برای ورود به این کشور، به آن واکنش نشان دادند. آنها این نامه را "نا امید کننده، تحریف شده و شرم آور" نامیده اند.

نشریه ویکلی استاندارد که پیشتر توضیح رسمی دولت ایران را در رد درخواست ویزای سه نماینده آمریکایی منتشر کرده بود، سه شنبه پاسخ های مایک پمپئو نماینده کانزاس، فرانک لی‌بیوند نماینده نیوجرسی و لی زلدین نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا را منتشر کرد. آنها در اظهارات جداگانه به توضیح دولت ایران واکنش نشان دادند.

چهارماه پیش و در آستانه انتخابات مجلس در ایران، این سه عضو کنگره آمریکا در نامه ای خواستار ویزا برای دیدار از ایران در آستانه انتخابات مجلس و نظارت بر اجرای توافق هسته ای شدند. هرچند ابتدا ایران اعلام کرد درخواست آنها بررسی می شود اما کمی بعد این درخواست رد شد.

بتازگی نشریه ویکلی استاندارد فاش کرده پاسخ ایران به سه عضو کنگره آمریکا با کنایه و بی احترامی بود.

دولت ایران در پاسخ به نمایندگان کنگره نوشته است، آمریکایی هایی که موفق به دیدار از ایران شده اند "درخواست خود را در تطابق با مقررات مربوطه کشور میزبان و به طور مناسب و محترمانه انجام داده اند و نه به شکلی کاملا بی مورد که شما مطالبه کرده اید و با مداخله در اموری که هیچ ربطی به کارکرد مقام رسمی شما ندارد."

مایک پومپئو، نماینده کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه درباره پاسخ ایران نوشت، "این نامه پاسخی به درخواست ما نبود بلکه تلاشی است از سوی آیت‌الله‌ها برای منحرف کردن اذهان از برخی برنامه‌های تبلیغاتی آنها است." وی بار دیگر تاکید کرد که ایران باید به او و همکارانش برای بازدید از ایران ویزا بدهد.

اما لی‌بیوندو نماینده نیوجرسی در انتقادی تند گفته از توضیح دولت ایران ناامید شده اما شگفت‌زده نشده است.

وی با انتقاد از رییس جمهوری ایالات متحده، تاکید کرد، پاسخ منفی ایران به درخواست ویزای آنها نشانه ای است که سیاست دوران جدید گشایش و همکاری که پرزیدنت اوباما به مردم آمریکا و جهان فروخته، مسخره است.

لی زلدین، یکی از نمایندگان نیویورک هم نامه در واکنش به توضیح وزارت خارجه ایران نوشت، این نامه را کلکی شرم آور از سوی ایران نامید و نوشت: این نامه بی امضای دفتر وزیرخارجه ایران، جواد ظریف در واقع یک تف به صورت جهان تشنه آزادی است.

در حالی وزارت خارجه ایران درخواست سه نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را رد کرده که در ماه های اخیر حضور مقام های ایران در همایش ها و نشست های بین المللی افزایش یافته است.

چهره های رسمی آمریکایی تاکنون موفقیت چندانی برای سفر به ایران نداشته اند.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter