English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

افزایش دکل‌های حفاری آمریکا برای دومین بار در سال ۲۰۱۶

آذوح: دالغا خاتین اوغلو (روزنامه نگار حوزه انرژی در باکو)

شرکت‌های نفتی آمریکا هفته گذشته برای دومین بار در سال جاری تعداد دکل‌های حفاری خود را افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت خدمات نفت و گاز بیکر هیوز اعلام کرد این امر پس از آن صورت گرفت که قیمت نفت در دو هفته گذشته به بالاترین حد خود در هفت ماه گذشته (۵۰ دلار در هر بشکه) رسید.

تحلیلگران می گویند این سطح کلیدی قیمت نفت احتمالا باعث بازگشت تولیدکنندگان به چاههای نفت خواهد شد.

به گزارش بیکر هیوز، ۹ دکل حفاری در هفته منتهی به ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) اضافه شد و تعداد دکل‌ها به ٣٢٥ عدد رسید، در حالی که شمار این دکلها در دوره مشابه سال گذشته ٦٤٢ عدد بود.

پیش از هفته ذکر شده، شرکت‌های نفتی تنها یک دکل حفاری در سال جاری آنهم در هفته منتهی به ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) اضافه کرده بودند.

در سال ۲۰۱۵، بطور متوسط هفته‌ای ۱۸ دکل از مجموع ۹۶۳ دکل فعال در آمریکا از مدار خارج شده بود که بیشترین مقدار از سال ۱۹۸۸ تاکنون بود.

شمار دکل‌ها پس از آنکه در اکتبر ۲۰۱۴ به بالاترین رقم یعنی ۱۶۰۹ عدد رسید، شروع به کاهش کرد. همزمان قیمت نفت از بشکه‌ای ۱۰۷ دلار در اواسط ۲۰۱۴ به ۲۶ دلار  در اوایل سال جاری رسید که کمترین مقدار در ۱۳ سال گذشته بود.

از آن زمان تاکنون، قیمت نفت حدود ۹۰ درصد رشد داشته است و اوایل هفته گذشته از مرز ۵۰ دلار در هربشکه گذشت.

با این وجود، قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل افزایش شمار دکل‌های حفاری و پس از مدتی نابسامانی در عرضه، حدود ۲ درصد کاهش یافت و به سه هفته پیاپی افزایش قیمت خاتمه داد.

قیمت نفت تا پایان سال جاری حدود ۵۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۱ دلار برآورد می شود.

مدیران شرکت‌های نفتی آمریکایی و تحلیلگران می گویند هرگونه افزایش قیمت به بیش از ۵۰ دلار ممکن است احیای مجدد پروژه‌های حفاری رابه دنبال داشته باشد.

تحلیلگران در شرکت خدمات مالی ریموند جیمز آمریکا بر این عقیده هستند که تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز این کشور در کمترین مقدار است و افزایش ناچیزی برای نیمه دوم سال پیش بینی می شود.

بنا به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید روزانه نفت آمریکا این کشور از بالای ۹.۵ میلیون بشکه در ماه مه سال گذشته به حدود ۸.۷ میلیون بشکه در ماه گذشته رسیده است. انتظار می رود این رقم تا پایان سال جاری به ۸.۵ میلیون بشکه سقوط کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter