English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اخراج وزنه‌بردار معلول ایرانی از تیم ملی به اتهام «تشویش اذهان عمومی»

آذوح: مجید فرزین دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن به دلیل «تشویش اذهان عمومی» از اردوی تیم ملی اخراج شده است.

او به خاطر انتقاد از وضعیت اردو و وعده‌های غیر واقعی مسئولین، به «دروغگویی» متهم شده و ضمن اخراج از اردو، برای ادای توضیحات به کمیته انضباطی احضار شده است.

ریاست کمیته پارالمپیک، همچنین فدراسیون جانبازان و معلولین به عهده محمود خسروی‌وفا است که طی سال‌های نخست انقلاب اسلامی، محافظ شخصی آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

او در یک دوره چهار ساله و سپس طی ۲۶ سال گذشته، رییس فدراسیون بوده که جمعاً ۳۰ سال می‌شود و از این حیث، رکورددار مدیریت بر یک فدراسیون ورزشی است.

انتقادناپذیری و حذف منتقدین در حوزه ورزش، از جمله رفتارهایی است که منتقدین آقای خسروی‌وفا همواره به او نسبت داده‌اند. فردی که جمله «من کارگر مردم هستم» را همواره در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش به کار می‌برد.

کمیته ملی پارالمپیک درباره اظهارات فرزین، بیانیه‌ای منتشر کرده و نوشته است: نه تنها تشویش اذهان عمومی به حساب می‌آید بلکه دروغگویی محض بوده.

فرزین به خبرگزاری ایسنا گفته بود: سالن غیر استانداردی که برای تمرین در اختیار ما گذاشته شده، بیمارستان اعصاب و روان است. به زندان شباهت دارد و از نظر آمادگی روانی، شرایط خوبی را برای ورزشکار پارالمپیک رقم نمی‌زند.

دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن، انتقاداتی را هم از شرایط فنی اردو و کادر مربیگری تیم ملی مطرح کرده و گفته بود: جز سیامند رحمان که از امیدهای کسب مدال طلاست، تصور نمی‌کنم بقیه بتوانند به راحتی موفق به کسب مدال طلا شوند.

فرزین همچنین با بیان این که هنوز حقوق پارالمپیکی خود را دریافت نکرده است، ادامه داد: از بهمن ماه سال ۹۴ که موفق به کسب سهمیه شدم، هنوز هیچ پولی نه به من بلکه به هیچ کدام از وزنه‌برداران پرداخت نشده.

این وزنه بردار معلول که نشان نقره پارالمپیک پکن را هم دارد، یادآور شده بود: «صندوق حمایت از قهرمانان برای دو مدال المپیک، ۹۰۰ هزار تومان به من پرداخت می‌کرد اما پنج ماه است که این حقوق را قطع کرده.»

کمیته ملی پارالمپیک، تمام انتقادات را رد کرده و گفته است: این وزنه‌بردار با تلاش‌های فراوان کمیته وایلد کارت گرفته و جمعاً ۱۰ میلیون تومان هم به حسابش واریز شده.

این کمیته، انتقادات فرزین از کادر فنی را «اظهاراتی سراسر خلاف واقع و هتک حرمت» نسبت به مربی تیم ملی قلمداد کرده. کیفیت سالن تمرین تیم ملی هم از نگاه کمیته ملی پارالمپیک «در حد مطلوب و قابل قبول» است.

فرزین که مهیای حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ می‌شد، «تا اطلاع ثانوی از جمع اردونشینان اخراج شده» و باید در جلسه کمیته انضباطی حاضر شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter