English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اژه ای: کنسرتها به دلیل پیش بینی احتمال تخلف لغو می شوند

آذوح: سخنگوی قوه قضائیه ایران دلیل لغو برخی از کنسرت‌ها توسط دستگاه قضایی را پیش بینی "احتمال اقدامات خلاف قانون" در آنها اعلام کرد.

غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه ۲۳ خرداد در نشست خبری خود درباره لغو برخی از کنسرت‌ها که اخیرا با دستور مقام قضایی صورت گرفته است گفت که در این موارد گزارش نیروی انتظامی و اطلاعات به دست قوه قضائیه و دادستان رسیده که پیش بینی شده در این کنسرتها اقدامات خلاف قانون رخ دهد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران اضافه کرد: "دادسرا در پاره‌ای از موارد به برگزارکنندگان این کنسرت‌ها گفته که کسی بیاید و متعهد شود که مسائل خلاف قانون و خلاف عفت عمومی در آنها صورت نمی‌گیرد در این صورت ما حرفی نداریم. اما اگر کسی متعهد نشود دادستان از برگزاری این کنسرت‌ها جلوگیری می‌کند."

طی سالهای اخیر لغو کنسرت‌ها توسط نیروی انتظامی و دادستان با وجود داشتن مجوز از وزارت ارشاد، بارها خبرساز شده است. در آخرین موارد، کنسرت چهره‌های سرشناسی چون کیهان کلهر و شهرام ناظری در نیشابور به دستور دادستان لغو شد.

در پی لغو این کنسرت‌ها علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی به خبرنگاران گفت که مسئولان موسیقی و کنسرت را فساد نمی‌دانند اما مسائلی که می‌تواند در پایان کنسرت‌ها رخ بدهد  "مثل اختلاط زن و مرد و شوی مدل‌های ناهنجار لباس و آرایش" که صلاح نمی‌بینند.

با این حال این مقام استانی از لغو کنسرتها انتقاد کرد و لغو کنسرت ها را موجب سردرگمی جوانان و رشد موسیقی زیرزمینی دانست. او از دستگاه قضایی خواست که تکلیف برگزاری کنسرت ها را روشن کنند.

علی جنتی، وزیر ارشاد نیز در واکنش به لغو کنسرتها توسط دستگاه قضایی توضیح داده است که این وزارتخانه با رئیس و مدیران دستگاه قضایی نامه نگاری کرده است تا اجازه دهند مجوزهایی که داده می شود اجرایی شود، چرا که این وزارتخانه بر اساس حساسیت‌ها و مذهبی بودن شهرها مجوزها را صادر می‌کند.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter