English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مردم «سوسنگرد» خواستار بازگرداندن نام عربی «خفاجیه» شدند

آذوح: روزنامه اعتماد از تلاش مردم «سوسنگرد» در غرب خوزستان برای بازگرداندن نام اصلی و عربی شهر خود یعنی «خفاجیه» خبر داده و نوشته است: شهروندان سوسنگردی با امضای طوماری خواستار بازگرداندن نام شهرشان به خفاجیه شدند.

بر اساس مصوبه هیات دولت پهلوی در دهه ٢٠ شمسی نام «خفاجیه» به سوسنگرد تغییر یافت. مردم این شهر درخواست ابطال مصوبه‌ای را دارند که دهه ٢٠ شمسی تصویب شده بود.

مردم «سوسنگرد»، یا خفاجیه آنطور که مردم این شهر می خوانند، می گویند که تنها در نوشته های رسمی مجبور به استفاده از نام سوسنگرد می شوند و در گفتگوهای روزانه تنها از خفاجیه استفاده می کنند.

یکی از شهرندان این شهر که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با العربیه.نت فارسی اظهار داشت: «این شهر باید به نام اصلی خفاجیه باز گردد چرا که حتی عرب های نزدیک به نظام نیز در گفتگوهای روزمره خود از نام «خفاجیه» استفاده می کنند. »

وی افزود: «این بی عدالتی است که کودکان عرب از بدو تولد نام شهر خود را خفاجیه می خوانند و با آن بزرگ می شوند، اما در مدارس مجبور به استفاده از نام «سوسنگرد» می شوند.»

گفتنی است که بازگشت اسامی تاریخی شهرهای خوزستان، از جمله خرمشهر به محمره، سوسنگرد به خفاجیه، آبادان به عبادان، و شادگان به فلاحیه یکی از درخواست های اصلی فعالان اهوازی بوده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter