English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش از جلسه ی هم اندیشی دهها فعال ملی با خانواده ی رسول رضوی: وای به حال رژیم اگر اتفاقی برای رسول بیفتد*****

آذوح: دهها فعال ملی آذربایجان با خانواده ی محترم رسول رضوی دیدار کردند.

روز گذشته با حضور بیش از 30 تن از پیشکسوتان و فعالان شناخته شده ی حرکت ملی جلسه ی هم اندیشی در مورد وضعیت رسول رضوی برگزار شد.

در این جلسه که ساعاتی به طول انجامید ضمن کسب آخرین وضعیت فعال شجاع و مبارز رشید آذربایجان، رسول رضوی، در مورد برنامه های آتی بحث و گفتگو انجام گرفت.

به گزارش آذوح طبق گزارشات به دست آمده روز گذشته برادر رسول رضوی از ساعت 10 صبح برای ساعات متوالی در اتاق 37 زندان تبریز مورد بازجویی و تهدید از سوی نیروهای امنیتی قرار گرفته است. آقای رضوی اما ضمن حمایت کامل از موضع برادرشان تاکید کرده اند که همه ی فعالان آذربایجانی نیز در کنار و همراه خانواده هستند.

ماموران وزارت اطلاعات نهایتا پس از چندین بار مراجعه به مسئولان زندان و صحبتهای تلفنی با دادستان و بازپرس ویژه ی دادگاه انقلاب به آقای رضوی اعلام کرده اند با تمامی خواسته های آقای رسول رضوی موافقت شده است.

پس از حضور جمعی از فعالان ملی در مقابل زندان نیز مسئولان اجازه ی دیدار یکی از فعالین با رسول رضوی را صادر می کند.

آقای رسول رضوی روز گذشته در آخرین ساعات اداری دادگاه و حوالی ساعت 13.30 به دادگاه تجدید نظر انتقال می یابد. وی که حتی نای ایستادن نیز نداشته در معیت دو سرباز که زیر بازوان وی را گرفته بوده اند به دادگاه رفته است. ماموران زندان علیرغم علنی بودن دادگاه اجازه نداده اند هیچ کس به غیر از وکیل وی در جلسه حضور یابد.

در ادامه ی جلسه ی دادگاه رئیس شعبه ضمن قبول خواسته های قانونی این فعال شناخته شده ی آذربایجان به ایشان اعلام کرده است او از دو حکم پیشین تبرئه گردیده و حکم آزادی وی نیز پس از طی پروسه ی اداری تا یک هفته صادر خواهد شد. او از رسول رضوی خواسته تا به اعتصاب خود پایان دهد.

مبارز خستگی ناپذیر آذربایجان که به سختی توان صحبت کردن داشته پس از اشاره ی چندین باره به این نکته که "من از امانی ها و دیگران جدا نیستم. در این راه جانم را هم فدا خواهم کرد" تاکید کرده تا زمان آزاد نشدن از زندان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

دهها فعال ملی آذربایجان که شب گذشته با خانواده ی رسول رضوی دیدار داشتند در پایان با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ سلامتی رسول رضوی بر عهده ی رژیم ایران است اعلام کردند حرکت ملی بروز اتفاق ناگوار برای رسول رضوی را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.

این فعالین با همراهی جمعی از پیشکسوتان صبح روز دوشنبه با حضور در مقابل زندان تبریز ضمن اعلام حمایت مجدد از فرزند رشید آذربایجان از او خواهند خواست برای حفظ سلامتی اش "موقتا" تا هفته ی آتی از اعتصاب خود دست بکشد.

در عین حال رسما به مسئولان زندان تبریز و دادگستری آذربایجان شرقی نیز اطلاع داده می شود که اگر تا به حال فعالیتها در حد نصب پارچه نوشته ها و ... بوده، در صورت عدم اجرای حکم تبرئه ی رسول رضوی و عدم آزادی ایشان تا هفته ی آتی منتظر پاسخ شدید حرکت ملی آذربایجان جنوبی باشند و در تمامی شهرها شاهد اعتراضات گسترده خواهند بود.

گفتنی است رسول رضوی پس از دیدار با جمعی از فعالان ملی آذربایجان نظر خود را در این خصوص اعلام خواهد داشت.

امروز 26 مین روز اعتصاب غذای او است.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter