English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«ایران ایر» از لیست سیاه پروازی اتحادیه اروپا خارج شد

آذوح: ویولتا بولک کمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا پنجشنبه ۱۶ ژوئن اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «ایران ایر» از لیست سیاه پروازی این اتحادیه خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویولتا بولک در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به دنبال سفرم در ماه آوریل به ایران، یک بررسی فنی با موفقیت در ماه مه صورت گرفت. بر اساس این ارزیابی خرسندم که اعلام کنم ما اکنون قادریم اجازه دهیم بیشتر هواپیماهای ایران ایر را به آسمان اروپایی برگردانیم».

اتحادیه اروپا اغلب هواپیماهای ایرانی و به ویژه ایران ایر را در سال ۲۰۱۰ به دلیل «کهنگی» ناوگان هواپیمایی این کشور از ورود به حریم هوایی اتحادیه ممنوع کرده بود.

تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌ای این کشور، باعث شد که تهران نتواند ناوگان هواپیمایی خود را تجدید کند و مساله «کهنگی» هواپیماها، تشدید شد. اما پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ و لغو بسیاری از تحریم‌ها، ایران امکان خرید هواپیما را پیدا کرد و در این زمینه، چند هواپیمای جدید به ناوگان مسافربری هوایی ایران افزوده شد.

حدود دو ماه پیش در حالی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صدر هیاتی از این اتحادیه، به تهران سفر کرده بود. طی این سفر مقام‌های اروپایی خبر دادند که اتحادیه اروپا آماده رفع محدودیت‌های اعمال شده علیه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است.

کمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «ایران ایر» از لیست سیاه شرکت‌هایی که به خاطر مسائل امنیت پروازی، حضورشان در آسمان اتحادیه اروپا ممنوع شده بود، از این لیست خارج شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter