English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ده‌ها دیپلمات آمریکایی با انتقاد شدید از اوباما خواستار مداخله نظامی علیه اسد شدند

آذوح: بیش از ۵۰ دیپلمات آمریکایی، با امضای یادداشت اعتراض‌آمیز شدیداللحنی به سیاست‌های دولت باراک اوباما در سوریه، خواستار اقدام نظامی علیه نظام بشار اسد به منظور متوقف کردن نقض مستمر آتش‌بس از سوی این نظام شدند.

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در این یادداشت انتقاد آمیز آمده است که خشونت‌های شدید در سوریه، سیاست‌های آمریکا را دچار «سردرگمی» کرد.

این یادداشت خواستار «استفاده هوشمند از نیروی هوایی است تا بتوان به سمت روند دیپلماتیک فعال‌تر با رهبری ایالات متحده پیش رفت».

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که این اقدام، می‌توان به تحولی ریشه‌ای در سیاست آمریکا در قبال جنگ سوریه بینجامد. این روزنامه در عین حال افزوده است که نشانه‌های اندکی درباره تغییر سیاست‌های اوباما وجود دارد چرا که او، اولویت را به جنگ با گروه دولت اسلامی موسوم به داعش داده و آن را به برکناری اسد از قدرت ترجیح داده است. این گزارش افزوده که تمام تلاش‌های دیپلماتیکی که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا رهبری می‌کند، به بنبست رسیده است.

روزنامه آمریکایی یادآور می‌شود که یادداشت اعتراض‌آمیز، نشان دهنده ناخرسندی رو به رشد در بدنه دیپلماتیک آمریکا در خصوص چگونگی تعامل با جنگی است که تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار کشته بر جای گذاشته است. بسیاری از امضا کنندگان این یادداشت اعتراض‌امیز، از دیپلمات‌های حرفه‌ای آمریکا هستند که در طول ۵ سال گذشته، در مساله سوریه فعالیت کرده‌اند.

در این یادداشت آمده است که نقض مستمر آتش‌بس از سوی دولت اسد، تمام تلاش‌ها برای دست‌یابی به راه‌حلی سیاسی را به بنبست می‌کشاند زیرا اسد، هیچ احساس فشاری برای مذاکره با اپوزیسیون میانه‌رو یا دیگر گروه‌ها نمی‌کند.

این یادداشت اعتراض آمیز، «بمب‌های بشکه‌ای» نظام اسد را دلیل اصلی بی‌ثباتی در سوریه و منطقه»‌ دانسته و افزوده است: «توجیه اختلافی برای برداشت گام‌هایی به منظور پایان دادن به مرگ و میرها و رنج‌ها در سوریه پس از پنج سال از جنگ وحشیانه، اکنون به طور واضح وجود دارد، در غیر این صورت، وضعیت کنونی در سوریه ادامه خواهد داشت و چالش‌های انسانی و دیپلماتیک بیشتری به وجود خواهد آورد که نتایجش فاجعه بار خواهد بود».

دیپلمات‌های امضا کننده یادداشت، ابراز عقیده کرده‌اند که اقدام نظامی علیه اسد، می‌تواند به جنگ علیه داعش کمک کند زیرا موضع سنی‌های میانه‌رو را که متحد اصلی علیه داعش هستند، تقویت خواهد کرد. در این یادداشت آمده است: «همچنان ساکنان سوریه، نظام اسد را دشمن اصلی در این جنگ می‌دانند».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter