English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش ویژه؛ تبریز: بزرگداشت دهمین سالگرد قیام خرداد آذربایجان+ ویدیو+ تصاویر

آذوح: دهمین سالگرد قیام خرداد آذربایجان طی مراسمی با حضور گسترده ی فعالین ملی از شهرهای مختلف در شهر تبریز گرامی داشته شد.

به گزارش آذوح روز شنبه 1 خرداد سال جاری با حضور گسترده ی فعالین سیاسی آذربایجان و دیگر علاقمندان مراسم بزرگداشت قیام 85 برگزار گردید.

لازم به ذکر است خبر این گردهمایی روز 3 خرداد انتشار یافت اما عکسها و فیلمها به دلیل رعایت برخی مسائل با تاخیر و امروز منتشر می گردد.

در این مراسم که با استقبال جمع کثیری از فعالین ملی از شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی همراه بود تعدادی از شاعران، نویسندگان و فعالین سیاسی به بیان دیدگاههای خود پرداخته و یاد و خاطره ی شهدای قیام آذربایجان گرامی داشته شد.

فعالین شناخته شده ی حرکت ملی، شاعران و نویسندگانی همچون استاد دمیرچی، ابوالفضل وصالی، قهرمان خطیبی و... به پشت تریبون رفته و دیدگاهها و سخنان خود را بیان نمودند.

لزوم برگزاری مداوم چنین جلساتی از مهمترین مسائل طرح شده در این گردهمآیی بوده و تیتر "خورداد آغیرلامالاری یاشانمالیدیر" نیز بر روی تریبون دیده می شد.

گفتنی است در این مراسم همچنین یاد و خاطره ی استاد سهراب طاهر نیز گرامی داشته شده و از آثار و نوشته های این استاد گرانقدر آذربایجان سخن به میان آمد.

برای دیدن ویدیوی این مراسم(بخش اول) از لینکهای زیر استفاده نمایید. بخشهای بعدی نیز متعاقبا منتشر خواهند گردید.

https://www.facebook.com/198769843510278/videos/980362298684358/

https://youtu.be/Qs8EHOrdVZY

در این ویدیو اجرای موسیقی زیبای عاشیق آذربایجان، شعر زیبای قهرمان خطیبی در وصف اورمیه و سیاستهای گروهکهای تروریستی و نیز صحبتهای حسن آغا دمیرچی را مشاهده می فرمایید.

استاد دمیرچی در بخشی از سخنانش به قیام 85 در شهر اردبیل اشاره کرده و از رشادتهای آقای لسانی یاد می کند. ایشان ضمن بیان خاطره ای شیرین از آن روزها بار دیگر رفاقت و صمیمیت دو مبارز شناخته شده ی آذربایجان آقایان دمیرچی و لسانی را به نمایش گذاشت.

آذوح

DSC 0045

DSC 0028

DSC 0030

DSC 0006

DSC 0009

DSC 0002

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter