English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قاسم سلیمانی دولت بحرین را تهدید به اعمال تروریستی کرد

آذوح: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای دولت بحرین را تهدید به اعمال تروریستی کرد و از به عنوان مقاومت مسلحانه نام برد.

بیانیه قاسم سلیمانی پس از آن منتشر می‌شود که دولت بحرین روز دوشنبه ۲۰ ژوئن اعلام کرد حق تابعیت آیت‌الله عیسى احمد قاسم، یکی از چهره‌های روحانیت سرشناش شیعه این کشور را سلب کرده است.

عیسی احمد قاسم بزرگ‌ترین چهره مذهبی در میان شیعیان بحرین به شمار می‌رود.

دولت بحرین پیش‌تر او را متهم به نقش داشتن در کودتا و همکاری با حزب‌الله بحرین محکوم کرد. گفته می‌شود که او به ولایت فقیه و تاسیس نظامی چون جمهوری اسلامی در ایران اعتقاد دارد.

در بیانیه قاسم سلیمانی که سایت‌های ایرانی آن را منعکس کردند، آمده است:‌ «یقینا آنها می دانند تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‌ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت».

سپاه پاسداران ایران متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از راه سپاه قدس است. تا کنون بحرین چند بار کشف و متلاشی کردن هسته‌های جاسوسی و خرابکاری وابسته به سپاه پاسداران را اعلام کرده است. همچنین بارها محموله اسلحه وابسته به سپاه پاسداران در بحرین کشف و ضبط شد.

پیش از قاسم سلیمانی حزب‌الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود، با حمله شدید اللحن به دولت بحرین، مردم این کشور را تشویق به آشوب کرد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود، آمده است: «تصمیم دولت بحرین مردم این کشور را به روی آوردن به گزینه‌های دشوار وا می‌دارد که عواقب وخیمی برای نظام» بحرین خواهد داشت.

شیخ عیسی قاسم که با گروه جنبش «الوفاق بحرین» که به ریاست شیخ «علی سلمان» خواستار سرنگونی نظام بحرین و تاسیس نظامی مانند جمهوری اسلامی هستند، همکاری داشته است. او همچنین در آشوب‌های سال ۲۰۱۱ بحرین که به کشته شدن چند پلیس و برخی از تظاهر کنندگان منجر شد فعالانه نقش داشته است. بر اساس قانون دولت بحرین کسانی که با کشور بیگانه علیه کشور خود توطئه می‌کنند، حق تابعیت آن‌ها ابطال می‌شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter