English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

موجودیت ترکمن‌های عراق که از تاریخ دیرینه ای برخوردار هستند در خطر میباشد

آذوح: به گزارش دورنانیوز به نقل از رسانه های ترکیه، ارشد صالحی، رئیس جبهه ترکمن‌های عراق و نماینده استان کرکوک درمجلس با اشاره به تحولاتی که در عراق پس از پدیدار شدن گروه تروریستی داعش به وجود آمده است، گفت: “در شرایط کنونی تحولات زیادی به طور سریع در عراق رخ می‌دهد. با پیدایش گروه تروریستی داعش این تغییر و تحولات سرعت گرفت و این امر در مناطق ترکمن نشین قابل مشاهده است به گونه ای که مناطق ترکمن‌ها از شهرستان تل عفر موصل در شمال عراق گرفته تا شهرستان مندلی دیاله دچار این تغییرات شده است”.

وی حاکمیت اقوام کرد و عرب را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تغییر هویت ترکمن‌های منطقه دانست و تاکید کرد: این عوامل موجودیت ترکمن های منطقه که از یک تاریخ دیرینه برخوردار هستند را با خطر مواجه کرده است.

صالحی افزود: “هنگامی که داعش تل عفر را در تصرف داشت، درگیری‌ها در منطقه طوزخورماتوی استان صلاح الدین که دچار هرج و مرج بود، ادامه داشت و اکنون ترکمن‌های دیاله هم در خطر جدی قرار دارند و اختلافات جدی بر سر خاک ما موجود است”.

وی با اشاره به ادامه عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش، گفت: “تا وقتی که این عملیات به طور موفق به پایان نرسد، نباید راهکارهایی در باره آینده وضع کرکوک مطرح شود. این امر به ضرر ترکمن ها خواهد بود. باید منطقه‌ای را مطابق قوانین بین المللی برای جغرافیای ترکمن ها در نظر بگیریم”.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter