English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در حادثه واژگونى دو اتوبوس در فارس 19 سرباز كشته و 77 تن مجروح شدند

آذوح: واژگونی دو اتوبوس حامل سربازان، در دو حادثه جداگانه در استان فارس، 19 سرباز کشته و 77 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، در حادثه اول، در اثر سقوط اتوبوس حاملان سربازان، 19 سرباز جان خود را از دست داده و 30 تن از آنان مجروح شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد : "اتوبوس حامل سربازان در این حادثه ساعت 1:20 دقیقه بامداد چهارشنبه، به وقت محلی و در محور سیرجان - نی‌ریز و حوالی شهرستان نیریز در گردنه "لای روس" به دره سقوط کرد."

سرهنگ نادر رحمانی اضافه کرد: "گزارش‌های اولیه حاکی از فوت 14 تن در سرصحنه و مجروح شدن 22 تن دیگر است که البته با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان، احتمال افزایش کشته‌شدگان در حین انتقال یا پس از رسیدن به بیمارستان وجود دارد اما آنچه که فعلا در گزارش پلیس آمده، 14 مورد فوتی است."

رحمانی در ادامه گفت: این اتوبوس در اختیار پادگان «05 » ارتش در کرمان بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند که از این پادگان به مقصد اهواز در حال حرکت بودند."

در حادثه دیگر که یک ساعت بعد از حادثه اول، یعنی ۲ و ۱۸ دقیقه بامداد رخ داد یک دستگاه اتوبوس حامل سربازان که از شهرستان شیراز در حرکت بود در حوالی "مهارلو" واژگون شد که در جریان این حادثه ۴۷ نفر مصدوم شدند. در این حادثه کسی کشته نشد و مجروحان به بیمارستان‌های "نمازی" و"رجایی" شیراز منتقل شدند.

اسامی 15 تن از جانباختگان حادثه

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی تا این لحظه، اسامی سربازان جانباخته در این حادثه به شرح ذیل است.

1- علی فتحی نژاد

2- ابراهیم مراد زاده

3- منصور صفری

4- مهدی کریمی

5- آرمان ایمانی

6- سیدعلی دهقانیان

7- محمدحسین بخشی

8- سیدامین اشرف

9- ابراهیم شفیعی

10- وحید خانی

11- سعید امیدواری

12- ماجد حافظی

13- رحیم سجادیان

14- وحید قاسم‌پور

15- امین انصاری

ایران در صدر فهرست حوادث جاده‌ای

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از سرپرست پژوهشکده بیمه مرکزی ایران گزارش داده است، طبق آمار، ایران در میان ۱۹۰ کشور دنیا، از نظر تصادفات رانندگی رتبه ۱۸۹ را به خود اختصاص داده است و تنها کشور سیرالئون در آفریقا بوده است که وضعیت نامناسب‌تری از ایران داشته است.

بنا به این گزارش، متوسط جهاني مرگ ومير در اثر حوادث رانندگي ۱۴تا ۱۵نفر در هر ۱۰۰هزار نفر است، ولی اين ميزان در کشور ایران ۳۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر يعني بیش دو برابرميانگين جهاني است.

براساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی تنها در دو هفته اول سال 1395، در اثر حوادث جاده‌ای در ایران 8596 نفر کشته و 26421 نفر مجروح شده‌اند.

در یک گزارش تحلیلی درباره حوادث رانندگی در ایران، که در سال 1390 ارائه شد، "احمد شجاعی" رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفته بود: سال 1384 مرگبارترین سال حوادث رانندگی در ایران بوده است و تنها در آن سال 27 هزار و 795 نفر جان خود را در جاده‌های ایران از دست دادند.

در همان گزارش آمده: 31 درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی جوانانی هستند که بین 18 تا 29 سال سن دارند

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter