English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نصرالله اعتراف کرد: ۲۶ شبه‌نظامی حزب‌الله طی ۳ هفته در حلب کشته شدند

آذوح: حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، به کشته شدن دستکم ۲۶ تن از شبه‌نظامیان حزبش طی سه هفته گذشته در سوریه اعتراف و جنگ حلب را «جنگ بزرگ و استراتژیک» توصیف کرد. او همچین متعهد به افزایش شمار شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نصرالله جمعه ۲۴ ژوئن پس از تاکید بر حضور بزرگ شبه‌نظامیان حزب‌الله در حلب، گفت: «مسئولیت ما این است که بر شمار نیروهای خود در حلب بیافزاییم. ما حضورمان را در حلب افزایش خواهیم داد، بر همگان واجب است که حضور یابند زیرا نبرد حقیقی، استراتژیک و بزرگ در شهر حلب و استان حلب است».

از چند هفته پیش حومه جنوبی حلب شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی سوریه و هم‌پیمانانشان از یک سو با مخالفان مسلح حکومت بشار اسد از سوی دیگر است.

اعتراف به کشته شدن ۲۶ شبه‌نظامی

در اعلامی نادر از زمان آغاز مداخله حزب‌الله در سوریه در سال ۲۰۱۳، نصرالله به کشته شدن ۲۶ تن از شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه از اول ماه ژوئن اعتراف کرد. او همچنین گفت که یک تن اسیر و یک تن دیگر مفقود هستند.

او گفت:‌ «شمار نیروهای ما، چه جنگجو و چه فرمانده، در حلب زیاد است».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز ۱۸ ژانویه از کشته شدن دستکم ۲۵ تن از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در نبردهای حومه جنوبی حلب خبر داده بود.

نصرالله کشورهای خارجی را متهم کرد که از چند ماه پیش، برنامه‌ای برای انتقال هزاران جنگجو از راه ترکیه به حلب به منظور کنترل کامل این استان و سپس حرکت به مناطق دیگر سوریه اجرا کرده‌اند.

نصرالله گفت: «جنگ در حلب، دفاع از حلب و دفاع از بقیه سوریه است، از این رو در حلب باقی خواهیم ماند».

حزب الله لبنان و دیگر شبه‌نظامیان شیعه افغان، عراقی و پاکستانی با کمک تسلیحاتی، مالی و لجستیکی از سوی ایران به دفاع از بشار اسد ادامه می‌دند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter