English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ترکیه نسبت به فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

آذوح: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نشان‌دهنده "شروع دوره ای جدید" برای این کشور و این نهاد دانسته است.

آقای اردوغان همچنین نسبت به فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داده است.

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: "ما هم مثل همه دنیا انتظار داشتیم که نتیجه همه‌پرسی، ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا باشد، اما نتیجه چیز دیگری شد."

به گفته آقای اردوغان مشکل امروز، "ترکیه نیست، بلکه اتحادیه اروپا است."

رئیس جمهور ترکیه نحوه برخورد اتحادیه اروپا را در مورد پیوستن این کشور ناشی از "اسلام هراسی" توصیف کرده و گفت به همین دلیل است که طرح پیوستن ترکیه به این اتحادیه با تاخیر مواجه شده است.

آقای اردوغان همچنین از دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا انتقاد کرد.

نخست وزیر بریتانیا در هفته های گذشته و در جریان فعالیت هایش برای ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا گفته بود که عضویت ترکیه در این نهاد ممکن است تا سال ۳۰۰۰ میلادی به تاخیر بیفتد.

آقای اردوغان با اشاره به این سخنان گفت: "او (آقای کامرون) گفت که ترکیه تا سال ۳۰۰۰ به اتحادیه اروپا نمی پیوندد، اما حالا چه اتفاقی افتاده؟ او نتوانست حتی برای سه روز سر کار بماند."

اشاره رئیس جمهور ترکیه به اعلام استعفای دیوید کامرون است. دیوید کامرون روز گذشته و در پی رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا گفت که در ماه اکتبر از مقامش استعفا می‌کند.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter