English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

باشین ساغ اولسون تورکیه: 36 جان باخته و 147 زخمی در حمله ی تروریستی در استانبول*****

آذوح: گزارش ها حاکی است که نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است، شمار تلفات حملات انتحاری سه شنبه به فرودگاه آتاتورک استانبول ۳۶ نفر جان باخته و ۱۴۷ زخمی شده اند.

در همین حال، برخی رسانه های ترکیه پیشتر شمار کشته ها را ۳۲ نفر اعلام کرده است.

ساعاتی پس از این حملات ابتدا شمار تلفات ۱۰ کشته اعلام شد، اما فرماندار استانبول اعلام کرد که شمار تلفات تیراندازی و حملات انتحاری در فرودگاه آتاتورک استانبول به ۲۸ کشته و ۶۵ زخمی افزایش یافته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، فرماندار استانبول ضمن اعلام این خبر گفته است که در این حمله سه مهاجم در سه نقطه مختلف فرودگاه آتاتورک دست به حمله انتحاری زده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است روز سه شنبه هفتم تیرماه مهاجمان با حمله به خروجی های پروازهای بین المللی این فرودگاه دست به حمله انتحاری زده‌اند.

یک مقام دولتی ترکیه نیز به آسوشیتدپرس گفته است، یکی از مهاجمان ابتدا با مسلسل کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرد و سپس دست به حمله انتحاری زد.

یک مقام امنیتی آمریکا نیز به شبکه «ان بی‌سی» گفته است، احتمالا این حمله کار گروه حکومت اسلامی، داعش، یا گروه‌هایی مانند حزب تروریستی کارگران کردستان، پ کا کا، است.

در همین حال،  رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفته است، برای سازمان های تروریستی تفاوتی بین استانبول، لندن، آنکارا،‌ازمیر، برلین و شیگاگو وجود ندارد.

رجب طیب اردوغان از کشورهای غربی خواسته تا قاطعانه علیه تروریسم اقدام کنند.

گزارش ها حاکی است که فرودگاه آتاتورک استانبول تعطیل شده و پلیس این فرودگاه را تخلیه کرده است. همچنین کلیه پروازها به مبدا و مقصد این فرودگاه لغو شده اند.

مقام های هواپیمایی ترکیه اعلام کرده اند که فرودگاه آتاتورک ساعت هشت بامداد روز چهارشنبه فعالیت های خود را از سر خواهد گرفت.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد شماری زیادی از مسافران در بیرون از فرودگاه استانبول تجمع کرده اند.

رادیوفردا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter