English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نسخه جدید گوگل-آندروید " Nougat "با طعم نوقا شیرینی تبریزی+ تصویر

آذوح: گوگل به صورت رسمی نسخه بعدی اندروید با نام Nougat یا شیرینی سنتی بادامی تبریز (نوقا) معرفی کرد.

به گزارش سرویس فناوری نصر، حدود ۴ ماه پیش بود که گوگل اولین نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید N را منتشر کرد. از همین رو بسیاری از افراد پس از انتشار این نسخه از اندروید نام‌های مختلفی را برای آن حدس زدند. در هر سال نسخه‌های مختلف اندروید با نام‌های Cupcake، Donut، Eclair، Froyo، Gingerbread، Honeycomb، Ice Cream Sandwich، Jelly bean، Kitkat، Lolipop و Marshmallow نام‌گذاری شده‌اند.

پس از این مدت در کنفرانس گوگل I/O ساندار پیچای مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که انتخاب نام بعدی سیستم عامل اندروید N‌ را بعهده کاربران میگذارد.

با عرضه اندروید N بسیاری بر این باور شدند که نام این نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل  Nutella  شاید  نام بگیرد، در طی این مدت نامهای بسیاری به گوش رسید که «نوقا» هم یکی از آنها بود ،اما تعداد دنبال کننده‌های آن چندان زیاد نبودند.

این در حالیست که بعد از هفته‌ها انتظار نام این سیستم عامل رسمی اندروید N مشخص شد و از این به بعد آخرین نسخه‌ی این سیستم عامل معروف را به نام Nougat یا به قول کاربران ایرانی نوقا، از سوغاتی های معروف تبریز معرفی شد.

همانطور که از لوگو این سیستم عامل مشخص است نام آن اسم یکی از معروف ترین شیرنی های بادامی تبریز که با نام «نوقا» یا «لوکا» مشهور بوده و گَز سنتی ایران نیز از زیرمجموعه‌های آن به حساب می‌آید.

تنها رازی که باقی مانده شماره نسخه‌ این سیستم عامل خواهد بود، انتظار میرود که نسخه بعدی اندروید 7.0 باشد ولی این احتمال هم وجود دارد که اندروید 6.1 نسخه بعدی باشد.

قابلیت های جدید این سیستم عامل

از آنجا که تا به کنون نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید N منتشر شده، بسیاری از امکانات و قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل مشخص شده‌اند. در هرحال گوگل می‌تواند در نسخه نهایی موارد دیگری را هم به این نسخه از اندروید اضافه کند. لیست امکانات اندروید N نیز بسیار بزرگ است. همچنین در این نسخه شاهد تغییراتی جزئی در رابط کاربری بوده و در صفحه قفل، نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع شاهد این تغییرات هستیم. شاید البته همه از این تغییرات خوششان نیاید. علاوه بر این تغییرات کوچکی هم در اپلیکیشن تنظیمات اعمال کرده است

 این نسخه جدید در تابستان میهمان گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. فروردین ماه امسال شاهد نسخه‌ آزمایشی اندروید N که از حالا به بعد آنرا با نام Nougat خواهیم شناخت بودیم، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید اکنون در نسخه بتا به سر می‌برد و امکاناتی نظیر بهینه‌سازی در اعلان‌های گوشی و امکان تقسیم کردن صفحه‌نمایش برای اجرای چند برنامه به صورت همزمان را در Nougat شاهد خواهیم بود، ناگفته نماند که ویژگی Doze که آنرا در اندروید مارشملو هم شاهد بودیم در Nougat بهینه‌تر خواهد شد.

در کنار این موارد، با توجه به محبوبیت روز افزون فناوری واقعیت مجازی، گوگل پلتفرم جدید وی‌آر خود را با نام Daydream در نسخه جدید اندروید خود تعبیه می‌کند؛ البته برای استفاده از تمامی امکانات Daydream گوشی اندروید کاربران باید با این پلتفرم جدید سازگار باشد.

 

pf

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter