English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

زنگ خطر امنیتی در ایران پس از تهدید پیامکی ۷۰۰ فعال رسانه‌ای و سیاسی

آذوح: محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران، ارسال پیامک‌های تهدید آمیز به حدود ۷۰۰ فعال رسانه‌ای، سیاسی و اجتماعی را «زنگ خطر امنیتی» دانست.

محمد علی وکیلی که مدیرمسئول روزنامه ابتکار نیز هست، در مصاحبه با خبرگزاری برنا گفت:‌ «وزارت ارشاد مسوول است و باید طی حکمی به شورای مرکزی فضای مجازی درخواست پیگیری کند».

وی با بیان اینکه «ما باید حداقل امنیت روانی و حریم شخصی را برای قشر خبرنگار و رسانه فراهم کنیم» افزود: «این پیام از دوحالت خارج نیست یا جنبه خودسرانه و شخصی دارد که زنگ خطری در جامعه رسانه است یا اگر حکومتی و به شکل امنیتی باشد می‌بایست طی ابلاغیه رسمی قبل از ارسال به وزارت ارشاد اعلام می‌شد و ازین جهت از درجه قانونی ساقط است لذا من اهالی رسانه و کسانی که پیام را دریافت کرده‌اند به آرامش دعوت و امیدوارم خطری آن‌ها را تهدید نکند».

وی دلیل چنین اتفاقی را هرج و مرج قانونی دانست و گفت: «اینکه یک نفر می‌تواند در کشور ما به حریم شخصی تعداد کثیری از اهالی رسانه حتی برای تسویه حساب شخصی دست پیدا کرده و ایجاد رعب و وحشت کند، زنگ خطر امنیتی است. لذا این مسئله باید به شکل جدی و قانونی برای مشخص شدن مرجع صدور پیام پیگیری شود که آیا این پیام دستور قضایی داشته است یا خیر؟ شخصی بوده است یا امنیتی؟ و اگر شخصی بوده است در جهت دستگیری فرد متخلف اقدام صورت گیرد و اگر از سوی مرجع امنیتی بوده است دلایل مشخص ارائه شود».

بعد از ظهر و شامگاه پنجشنبه ۳۰ ژوئن بیش از ۷۰۰ روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و اجتماعی ایرانی، پیامک های تهدید آمیزی از راه تلفن‌های همراه خود دریافت کردند که به آن‌ها نسبت به ارتباط با «عناصر خارج از کشور» هشدار می‌دهد.

در این پیامک‌ها نوشته شده است: «هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است».

این برای نخستین بار است که در ایران چنین پیامک‌های شخصی برای افراد فرستاده می‌شود. منابع خبری ایران می‌گویند که بیش از ۷۰۰ تن این پیامک‌ها را دریافت کرده‌اند.

دریافت کنندگان این پیامک‌ها شامل روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و حزبی، فعالان دانشجویی، فعالان حوزه زنان، کودکان و نشر ادبیات کودک و خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌شوند.

alarabia

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter