English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران 'احتمالا زودتر برگزار می‌شود'

آذوح: یک مقام بلندپایه در وزارت کشور ایران از احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در موعدی زودتر از خرداد ۱۳۹۶ خبر داده است.

علی پورعلی مطلق مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ایران امروز ۱۲ تیرماه (دوم ژوئیه) به خبرگزاری ایسنا گفته با توجه به مصادف شدن ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ با ماه رمضان، این احتمال وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری زودتر از خرداد ماه برگزار شود.

آقای پور مطلق گفته است که هنوز درباره برگزاری زودتر انتخابات ریاست جمهوری، جلسه‌ای با شورای نگهبان که مطابق قوانین ایران مسئولیت نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارد، برگزار نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری ایران از دوره ششم آن (سال ۱۳۷۲) همواره در خرداد ماه برگزار شده و به جز دوره نهم که انتخابات به دوره دوم و تیر ماه کشیده، تکلیف نامزد پیروز در ماه خرداد روشن شده است.

مطابق قانون اساسی ایران انتخاب‏ رئیس‏ جمهور جدید باید حداقل‏ یک‏ ماه‏ پیش‏ از پایان‏ دوره‏ ریاست‏ جمهوری‏ انجام‏ شده‏ باشد. دوره ریاست جمهوری ایران چهار ساله است و از روز ۱۲ مرداد سالی که انتخابات برگزار شده، آغاز می شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور به تاریخ مورد نظر دولت برای برگزاری دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری اشاره نکرده است. ماه رمضان آینده از ۶ خرداد ۱۳۹۶ آغاز می شود.

هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که به پیروزی محمد خاتمی انجامید، در دوم خرداد برگزار شده بود.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter