English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عذرخواهی کمیته امداد به خاطر توزیع غذا با شناسنامه

آذوح: انتشار تصاویری از توزیع غذا با شناسنامه و کارت ملی در باغملک استان خوزستان، کاربران شبکه‌های اجتماعی را خشمگین کرد و اعتراض‌ها کمیته امداد را که متولی این برنامه بود به عذرخواهی واداشت.

توزیع غذا کمیته امداد

روابط عمومی کمیته امداد به دنبال اعتراض‌های مردمی به توزیع غذا با گرفتن اثر انگشت، نامه‌ای منتشر کرد که در آن ضمن عذرخواهی از مردم رفتار دو نفر از کارمندان این نهاد «نمایش نابخردانه، اعتمادسوز و خارج از عرف» خوانده شده و اعلام شده که افراد خاطی به دستور مستقیم رئیس کمیته امداد تعلیق و از سمت خود عزل شده‌اند و تعیین تکلیف افراد مذکور به هیات تخلفات اداری استان خوزستان واگذار شده است.

کمیته امداد در بیانیه خود تاکید کرده که «بر اساس آیین‌نامه‌های موجود، ارائه خدمت به صورت نمایشی و در ملاعام و به صورتی که شان و اعتبار مددجو مخدوش گردد، ممنوع است.»

با وجود این در سال‌های گذشته برخی از برنامه‌های کمیته امداد در ایران مورد انتقاد رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به برگزاری جشن‌های گروهی ازدواج اشاره کرد.

کمیته امداد در همین بیانیه تاکید کرده که برای پرهیز از انجام کارهای نمایشی و دور از شان مددجویان در سال گذشته، نحوه انجام برخی ماموریت‌های خود را تغییر داده است.

بر اساس این بیانیه، مراسم گروهی ازدواج مددجویان تحت پوشش دیگر انجام نمی‌شود و چهره مددجویان در رسانه‌ها نشان داده نمی‌شود.

«کمیته امداد امام خمینی» به دستور روح‌الله خمینی، در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ برای «پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها» تأسیس شد.

کمیته امداد زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و بودجه آن را دولت تامین می‌کند. بخشی از بودجه هم از کمکی‌های مردمی از جمله از طریق صندوق‌های صدقات تامین می‌شود. آبان ۱۳۹۳، کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد که ماهانه بیش از ۲۱ میلیارد تومان صدقه در ایران جمع‌آوری می‌شود.

علاوه بر این، کمیته امداد به نیازمندان کشورهای لبنان، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، کومور و فلسطین کمک کرده است.

در ماه رمضان سه سال پیش حدود ۴۰ هزار سبد غذایی اهدایی کمیته امداد امام خمینی میان مردم نوار غزه توزیع شد. کمیته امداد می‌گوید فعالیت خارجی این نهاد هزینه‌ای برای داخل کشور ندارد و از محل بودجه داخلی برای آن هزینه نمی‌شود.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter