English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۱۵ دو برابر شد

آذوح: فروش جنگ‌افزار آلمانی افزایشی چشمگیر یافته است. یک رسانه آلمانی می‌نویسد، صادرات جنگ‌افزار آلمانی دو برابر شده و به ۷،۸۶ میلیارد یورو رسیده است. گفته شده که "عوامل ویژه‌ای" باعث رشد میزان فروش تسلیحات آلمانی بوده‌اند.

شماره روز یکشنبه روزنامه آلمانی "دی ولت" (۳ ژوئيه/ ۱۳ تیر) به نقل از "گزارش وزارت اقتصاد آلمان درباره صادرات جنگ‌افزار در سال ۲۰۱۵" می‌نویسد: «در سال ۲۰۱۵ مجوزهایی برای صادرات جنگ افزار [به شرکت‌های گوناگون] به بهای ۷،۸۶ میلیارد یورو داده شده است.»

۱۲۶۷۸ مجوز صادرات

بهای جنگ‌افزارهایی که دولت آلمان در سال ۲۰۱۴ اجازه صادرات آنها را داده بود، در مجموع ۳،۹۷ میلیارد یورو بود. به گزارش "دی ولت" صادرات جنگ‌افزار آلمانی در سال ۲۰۱۵ به بالاترین سطح خود از آغاز قرن بیست و یکم رسیده است.

رقمی که هم اکنون منتشر شده حتی بیش از رقمی است که زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان، در ماه فوریه گذشته اعلام کرده بود. گابریل گفته بود که میزان صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۷،۵ میلیارد یورو بوده است.

خریداران یک سوم از تجهیزات نظامی ساخت آلمان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بوده‌اند.

افزایش کم‌سابقه صدور سلاح‌های سبک به خاورمیانه

به گزارش "دی ولت"، دولت آلمان در سال ۲۰۱۵ هم مثل سال پیش از آن صدها درخواست برای صدور سلاح را رد کرده است. با این حال ۱۲۶۷۸ تقاضا پذیرفته شده که ۵۹۷ مورد بیش از تقاضاهای سال ۲۰۱۴ بوده است.

"دی ولت" می‌نویسد، وزارت اقتصاد آلمان در عین حال که در گزارش ۱۸۰ صفحه‌ای خود از افزایش صادرات تسلیحاتی این کشور خبر داده، "عواملی ویژه" را در رشد صادرات این کالا از آلمان دخیل دانسته است. برای نمونه در سال ۲۰۱۵ اجازه صدور چهار هواپیمای سوخت‌رسان به بریتانیا به ارزش ۱،۱ میلیارد یورو داده شده است؛ همچنین اجازه صادرات زره‌پوش و دیگر خودروهای جنگی به قطر به ارزش ۱،۶ میلیارد دلار.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان حاضر به موضع‌گیری درباره این گزارش نشده است. قرار است کابینه دولت آلمان این گزارش را در روز چهارشنبه آینده (۶ ژوئيه) بررسی کند.

dw

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter