English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حملات انتحاری در عربستان سعودی؛ دست‌کم شش نفر در مدینه کشته شدند

آذوح: چند انفجار چند شهر عربستان سعودی را روز دوشنبه تکان داد. رسانه ها گزارش دادند که یک بمب گذار انتحاری خود را در نزدیک مسجد النبی در شهر مدینه منفجر کرد. الجزیره می گوید که بمب گذار انتحاری به نزدیکی مقر نیروهای حراست از مسجد مدینه حمله کرد.

تصاویر ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان داد دود غلیظی از یک پارکینگ در نزدیکی مسجد در مدنیه به هوا می رفت. همچنین اجسادی در این تصاویر دیده شد. سایت خبری سعودی نیوز می گوید بر اساس گزارش ها چهار مامور پلیس و دو غیرنظامی در این حمله کشته شدند.

شبکه های خبری همچنین گزارش داده اند در همین روز، در نزدیکی یک مسجد شیعیان نشین شهر قطیف در شرق عربستان سعودی، انفجار هایی رخ داده است.

شبکه الجزیره به نقل از ساکنان قطیف می گوید که صدای دو انفجار نزدیک مسجد شهر قطیف شنیده شده است. گزارشی از مجروحیت در قطیف منتشر نشده است. شاهدان بدن تکه تکه شده دست کم یک بمب گذار انتحاری را دیده اند.

یک شاهد نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که ابتدا یک انفجار یک خودروی پارک شده نزیک مسجد شیعیان را نابود کرد و پس از آن پیش از ساعت ۷ شب به وقت محلی، یک انفجار دیگر روی داد.

عرب نیوز می گوید در قطیف دو بمب گذار انتحاری عامل انفجار ها بودند. شمار کشته شدگان حملات شامل سه بمب گذار انتحاری در مدینه و قطیف نمی شود.

پیشتر وزارت کشور عربستان سعودی نیز گفته بود یک مهاجم انتحاری روز دوشنبه خود را در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده منفجر کرد.

این وزارتخانه می گوید که پیش از انفجار، محافظان امنیتی که به فرد مهاجم مشکوک بودند به او نزدیک شدند و او نیز بلافاصله خود را منفجر کرد و کشته شد.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter