English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراض گسترده مسئولان آذربایجان به حذف هادی از المپیک/ در حق پهلوان اجحاف کردند

آذوح: نحوه ی رویارویی پرویز هادی کشتی گیر سنگین وزن باسمنجی با کمیل قاسمی که منجر به حذف پهلوان آذربایجانی کشور از جمع مسافران المپیک گردید، موجی از اعتراض مسئولان آذربایجان را به دنبال داشته است.

به گزارش دورنانیوز، بعد از کسب سهمیه المپیک برای وزن ۱۲۵ کیلو گرم، فدراسیون اعلام کرد که  هر آزادکاری که بتواند در بازی‌های بین‌المللی نتایج قابل قبولی کسب کند به المپیک اعزام خواهد شد. در این بین پرویز هادی که در  همه‌ی مسابقات خارجی خود را با پیروزی سپری کرده بود و حتی بازی درخشانش مقابل جک وارنر قهرمان المپیک ۲۰۱۲ باعث شد تیم ملی کشتی آزاد به قهرمانی در جهان نزدیک شود و در نهایت به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

پرویز هادی همچنین توانست در تورنمنت «استفان سرکسیان» ارمنستان، که بنا به تصمیم کمیته فنی حکم انتخابی المپیک را داشت قهرمان شود، اما فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران حکم به برگزاری انتخابی بین پرویز هادی و کمیل قاسمی؛ بعد از ۱۵ روز را دادند.

این مسابقه برخلاف اعلام مسئولین فدراسیون، ۷ روز بعد از مسابقات ارمنستان برگزار شد.پرویز هادی در بازی اول توانست ۷ بر ۳ از سد کمیل قاسمی عبور کند.اما با توجه به خستگی  مسابقه دوم ۲بر ۲ شد که با توجه به کسب امتیاز آخر توسط کمیل قاسمی، بازی دوم به نفع قاسمی به پایان رسید.

در بازی سوم نیز کمیل قاسمی با نتیجه ۲ بر ۱ پرویز هادی را شکست داد، تا این دلیر مرد خطه آذربایجان با بی مهری مسئولین فدراسیون برای دومین دوره پیاپی از المپیک جا بماند.

پرویز هادی بعد از مسابقه با انتقاد از رسول خادم رییس فدراسیون کشتی اعلام کرد: خادم به من گفت امسال نمی‌خواهم مسابقه داخلی برگزار کنم به همین خاطر ما به تورنمنت‌ها می‌رویم و هر کس توانست بهترین نتیجه را بگیرد راهی المپیک می‌شود. در مصوبه خود نوشتند که اگر در مسابقات خارجی در کشتی رودررو هم به هم رسیدند این مسئله ملاک نیست. در سایت فدراسیون سند این مسئله موجود است و این تصمیمی بود که شورای فنی گرفت حتی من را به اتاقش فراخواند و اعلام کرد که هر کدام از ما در کشتی رودررو هزار بار برنده شویم این مسئله ذره‌ای اهمیت ندارد تنها ملاک ما موفقیت در تورنمنت‌های خارجی است. حاضرم دستم را روی قرآن بگذارم و خادم هم همین اقدام را انجام دهد.

کشتی گیر سنگین وزن آزاد در ادامه تاکید کرد: فکر نمی‌کردند من بتوانم در تورنمنت‌های خارجی موفق شوم اما خدا خواست تا موفق باشم. در ارمنستان به من گفت کار تمام شده و در ۴۵ روز باقی مانده به اردو می‌رویم و تمرینات را برای آماده سازی انجام می‌دهیم اما به ایران بازگشتم تا راهی اردو شوم ولی رضایی تماس گرفت و به من گفت در جلسه تصمیم گرفتیم کشتی انتخابی بگذاریم و شما برای ۱۵ روز دیگر آماده باش. دلیل این مسئله را پرسیدم ولی او گفت این تصمیمی است که در جلسه گرفته شده است.

وی افزود: گفتم گرفتن کشتی در ۱۵ روز آینده را قبول ندارم اما اعلام کردند اگر کشتی نگیرم محروم می‌شوم من قبل از این کشتی‌های زیادی گرفته بودم و بدنم آماد نبود ولی به احترامشان آمدم. سپس آن ۱۵ روز هم به یک هفته تبدیل شد سپس در پیامکی گفتند این مسابقات به روز دوشنبه موکول شد. قرار بود مسابقه ساعت ۴ یا ۵ بعدازظهر برگزار شود که آن را به ۱۱ صبح موکول کردند. باید در این موارد مفصل صحبت کنیم.

هادی در پایان تاکید کرد: خادم ظاهر و باطنش یکی نیست و از این مسئله ناراحتم. مردانه به من می‌گفتند که می‌خواهم انتخابی بگذارم چرا سر من را کلاه می‌گذارند او چیزی که بیان می‌کند و در باطنش است زمین تا آسمان فرق می‌کند. مردم هم فقط ظاهر را می‌بینند و این را نمی‌بینند او را به خدا می‌سپارم و امیدوارم خدا جوابش را بدهد.

قاضی پور: محروم کردن پهلوان “هادی” از المپیک ناجوانمردانه است

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد فدراسیون کشتی گفت: رفتار این فدراسیون با پهلوان “پرویز هادی” دور از شان و ناجوانمردانه است.

“نادر قاضی پور” با بیان اینکه ورزش کشتی، ورزش پهلوانی و جوانمردی است گفت: رفتار مسئولان فدراسیون کشتی با پهلوان پرویز هادی دور از شان و ناجوانمردانه است و باید حق پهلوان هادی در اعزام به المپیک اعاده شود.

وی افزود: کسانی که زحمت کشیده و سهمیه المپیکی دریافت کرده اند، نباید این گونه مورد کم لطفی قرار بگیرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این دومین بار است که شاهد حذف پهلوان هادی از حضور در المپیک هستیم و رفتار فدراسیون کشتی در این خصوص به هیچ وجه پسندیده و درست نیست.

قاضی پور اضافه کرد: چرا باید در حالی که در هیچ وزنی مسابقات انتخابی برگزار نشده، در وزن پرویز هادی چنین مسابقاتی برگزار شود و با بی عدالتی تمام کسی که ارمغان آور سهمیه المپیک است از حضور در المپیک محروم شود؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از رفتار فدراسیون کشتی، گفت: رفتار و عملکرد مسئولان فدراسیون کشتی جای تامل و نگرانی دارد.

قاضی پور خطاب به مدیران فدراسیون کشتی گفت: کشتی ورزش پهلوانی و جوانمردی است و بنده به رئیس، مدیران و سرپرستان فدراسیون کشتی توصیه می کنم این رفتار غلط خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: اگر پرویز هادی را از حضور در المپیک محروم کنند، قطعاً در حق این پهلوان و مردم ایران ظلم کرده اند.

قاضی پور از پیگیری این مسئله در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ما این مسئله را در مجلس تا احقاق حق پهلوان پرویز هادی و مردم ایران پیگیری خواهیم کرد.

سعیدی: رییس فدراسیون کشتی باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس فدراسیون کشتی باید پاسخگو باشد.

محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه خادم باید در صحن علنی مجلس پاسخگو باشد افزود: مکاتبات با وزیر ورزش و معاون وزیر انجام شد.

وی  در رابطه با اجحاف حق علیه پرویز هادی گفت: در بازی انتخابی،با احساسات مردم آذربایجان و قهرمان ملی بازی شد و بی شک این سناریو توسط رییس فدراسیون نوشته شده بود.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: ناداوری در بازی کشتی میان پرویز هادی و کمیل قاسمی شباهت زیادی با داوری بازی تراکتور و نفت بود با این داوری که رییس فداراسیون برنامه ریزی کرده بود مشخص بود هادی نتواند پیروز شود.

ناظر کمسیون اصل نود گفت: گزارش ویژه ای فردا در کمسیون ۹۰ مطرح خواهد شد مکاتباتی را با وزیر ورزش و معاون وزیر انجام دادیم و بزودی رسول خادم رییس فدراسیون کشتی باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی نمایندگان آذربایجان باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، همچنین اظهار داشت: تا احقاق حق پرویز هادی پیش خواهیم رفت و نخواهیم گذاشت حق هادی ضایع شود.

حاجی زاده: فدراسیون کشتی تجدید نظر کند

رییس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فدراسیون کشتی با تجدید نظر در بازی انتخابی بیش از این خودش را زیر سوال نبرد.

سعید حاجی زاده در رابطه با حق کشی علیه پرویز هادی گفت:اجحاف در حق پرویز هادی ،ظلم به کشتی ملی است.

وی ادامه داد: این برای دومین المپیک پیاپی هست که حق پرویز هادی پایمال می شود.وقتی پرویز هادی در جام جهانی و تورنمنت ارمنستان درخشیده چه نیازی به بازی انتخابی دارد؟

وی افزود:برنامه ریزی فدراسیون کاملا بر این است که همانند سال ۲۰۱۲کمیل قاسمی به المپیک برود.این ظلم بر کشتی آذربایجان و به طور کلی ظلم برای کشتی ملی است .چون هادی از آمادگی کامل برخوردار است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بازی انتخابی در شرایطی برگزار شد که هادی در بازی اول۷ بر ۳ توانست کمیل قاسمی را شکست دهد بی شک فاصله هادی و قاسمی در همان بازی اول مشخص شد ولی چطور می شود ۳ بازی به فاصله ۱ ساعت برگزار شود؟این امر باعث شد در بازی های دوم و سوم هادی با خستگی کشتی بگیرد و با اختلاف شکست بخورد.بی شک اگر فاصله مسابقات تا انتخابی زیاد بود و هادی خسته نبود می توانست به راحتی از سد کمیل قاسمی عبور کند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه در جلسه شورای شهر تبریز رسما اعتراض خود را اعلام خواهیم کرد  و امیدواریم فدراسیون کشتی با تجدید نظر در بازی انتخابی بیش از این خودش را زیر سوال نبرد.ما خواهان تکرار بازی انتخابی هستیم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter