English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آلمان: ایران هنوز به دنبال ساخت سلاح اتمی است

آذوح: رالف یگر، وزیر امنیت داخلی آلمان، گفت که ایران هنوز به دنبال ساخت سلاح اتمی است، و برای این کار این کشور تلاش می کند فن آوری های لازم را مخفیانه از آلمان خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، دویچه وله، سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید که با وجود توافق اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی، جمهوری اسلامی در پی خرید فن‌آوری هسته‌ای به طور غیرقانونی در آلمان است، اما تنها حدود ۱۰ درصد تلاش‌های این کشور موفقیت‌آمیز بوده است.

ایران و قدرتهای جهانی در ژوئیه 2015 یک توافق نامه اتمی امضا کردند که بر اساس آن ایران برنامه اتمی خود را محدود می کند، و در مقابل کشورهای غربی تحریمهای اقتصادی این کشور را لغو خواهند کرد.

اما هفته گذشته سازمان فدرال امنیت داخلی آلمان بدون سخنان تعارف‌آمیز دیپلماتیک، از تلاش ایران برای دستیابی به فن‌آوری اتمی سخن گفت.

در گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان که روز 28 ژوئن منتشر شد آمده است: "اگرچه ایران در توافق اتمی با محدود کردن و کنترل برنامه هسته‌ای خود موافقت کرده، اما فعالیتهای غیرقانونی [این کشور] برای "پرولیفراسیون" [دستیابی به فن‌آوری‌ای که می‌تواند در خدمت ساخت سلاح‌های کشتار جمعی باشد] همچنان به لحاظ کمی در سطحی بالا در جریان است."

وزارت امنیت داخلی آلمان می گوید که حدود 90 مورد فعالیت غیرقانونی ایران را شناسایی کرده که این کشور به دنبال فن آوری بوده " که در ساخت سلاح‌های اتمی و موشک‌های حامل پرتاب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند."

وزارت امنیت آلمان می گوید که 90 درصد فعالیتهای ایران شناسایی شده اند، اما این کشور نگران مواردی است که شناسایی نشده و احتمالا باعث دستیابی ایران به فن آوری ساخت سلاحهای اتمی شود.

alarabia

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter