English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ایران: واقعا نمی‌دانیم باید چکار کنیم

آذوح: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ایران می‌گوید که "بیش از ۱۵ درصد" موارد مبارزه با قاچاق را این سازمان رسیدگی می‌کند رسانه‌های ایران سال گذشته این رقم را به نقل از آقای جمشیدی "۹۵ درصد" عنوان کرده بودند.

علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ایران این سازمان را "ناشناخته" و "ناکارامد" خواند و گفت که از نظر "نیروی انسانی، بودجه، فضای فیزیکی و حتی طرح جامع مشکل دارد."

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به نبود قوانین "کارآمد" و "بازدارنده" اشاره کرد و گفت: "گاهی سازمان نمی‌تواند حتی یک اغذیه‌فروشی را جریمه و پلمپ کند. این‌ها پرونده‌هایی است که باید با فوریت اقدام شوند. وقتی کارخانه‌ آبلیمو حتی یک قطره آبلیمو ندارد باید با او برخورد شود و جریمه شود."

آقای جمشیدی سال گذشته گفته بود: "۱۷ کارخانه بررسی شد که حتی یک قطره آبلیموی طبیعی [در محصولات آنها] یافت نشد و جالب اینجاست که تمامی آنها مهر استاندارد داشتند."

آقای جمشیدی همچنین گفت در زمینه کالاهای قاچاق و غیراستاندارد "۱۲۰ میلیارد تومان جریمه‌ انجام شده است" اما "به‌قدری اجناس تقلبی و چینی در بازار وجود دارد که مردم نمی‌توانند تشخیص بدهند، چه‌کسی بر این مسائل نظارت دارد."

آقای جمشیدی با هشدار در زمینه قاچاق از رسانه‌ها خواست با این سازمان همکاری کنند و بعنوان مثال در باره کشف "۲۵ انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق" و پرونده‌های "مهمی" که نیروی‌انتظامی کشف کرده اما هنوز افشا نشده است اطلاع رسانی کنند.

"تشتت مراجع رسیدگی" و محدود بودن صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی از دیگر موانعی است که به گفته آقای جمشیدی مانع از مبارزه با قاچاق یا محصولات ناسالم و غیراستاندارد می‌شود: "وقتی می‌خواهیم یک داروخانه را که امکان دارد در ماه، فروش میلیاردی داشته باشد، به‌دلیل استفاده از داروی تاریخ مصرف گذشته ۵ یا ۱۰ هزار تومان جریمه کنیم جز تمسخر و مضحکه سازمان تعزیرات نیست."

"این واقعاً مضحک است که صلاحیت رسیدگی تعزیرات تا ۳۰۰ هزار تومان باشد و رقم بالاتر از آن باید با حضور نمایندگان صنوف باشد. [نماینده] صنف را اعضای صنوف انتخاب می‌کنند، آیا صنف می‌تواند با اعضای خود برخورد کند؟"

در مجموع شرایط به گونه‌ای است که به گفته آقای جمشیدی "گاهی واقعا هیچ اختیاری نداریم" و الان واقعا نمی‌دانیم باید چکار کنیم."

قاچاق کالا در ایران (منبع: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ۱۳۹۴)

    در مجموع حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار

    گوشی موبایل ۳ میلیارد دلار

    البسه و پارچه ۲/۷ میلیارد دلار

    لوازم خانگی ۲ میلیارد دلار

    لوازم آرایشی ۱/۱ میلیارد دلار

    هشتاد هزار قلم کالا و تجهیزات پزشکی

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter