English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تلفات «مرگبارترین» انفجار انتحاری از زمان سقوط صدام در بغداد به ۲۹۲ نفر رسید

آذوح: وزارت بهداشت عراق روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه اعلام کرد تعداد کشته شدگان در انفجار انتحاری روز یکشنبه در بغداد به ۱۹۲ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله که از سوی گروه «خلافت اسلامی» و همزمان با عقب راندن این گروه در نواحی شمالی و غربی عراق انجام شد، مرگبار‌ترین بمبگذاری از زمان سرنگون شدن رژیم صدام حسین توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ بوده است.

علاوه بر ۲۹۲ کشته بر اثر این انفجار که در خیابان‌های شلوغ مرکز خرید محله شیعه‌نشین کراده در مرکز بغداد روی داد، بیش از ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق به خبرگزاری رویترز گفت هنوز حدود ۲۳ نفر از این مجروحان در بیمارستان بستری هستند.

اوایل روز پنجشنبه آمار کشته شدگان ۲۸۱ نفر اعلام شده بود ولی وزارت بهداشت عراق پس از اضافه کردن برخی از مفقود شدگان در فهرست تلفات، تعداد کشته شدگان را افزایش داد.

وزارت بهداشت عراق می‌گوید که هویت ۱۷۷ نفر از کشته شدگان هنوز مشخص نشده و تاکنون ۱۱۵ جنازه به خانواده‌های قربانیان تحویل داده شده است.

وقوع این انفجار موجب خشم شدید مردم شده و بسیاری دولت عراق را متهم می‌کنند که اقدامات لازم را برای حفظ امنیت انجام نمی‌دهد.

این بمبگذاری که در روزهای پایانی ماه رمضان و در آستانه فرا رسیدن عید فطر روی داد فضای شاد این مناسبت مهم دینی را تحت الشعاع قرار داده و بسیاری از مردم حالت عزا و غم دارند.

نیروهای مسلح عراق و سایر نیروهایی که با حمایت ائتلاف بین‌المللی با گروه «حکومت اسلامی» می‌جنگند در یک‌سال گذشته بخش گسترده‌ای از مناطقی را که این گروه در سال ۲۰۱۴ تصرف کرده بود باز پس گرفته‌اند.

این گروه به تلافی شکست‌ها و عقب نشینی‌های خود در جبهه‌های جنگ حملات به غیرنظامیان را تشدید کرده و کار‌شناسان هشدار می‌دهند که همزمان با تداوم عقب‌نشینی‌ها در آینده حملات این گروه به غیرنظامیان افزایش خواهد یافت.

radiofarda

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter