English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روز هشتم اعتصاب غذا: جانشان در خطر است*****

آذوح: بی خبری از وضعیت دو فعال ملی آذربایجان همچنان ادامه دارد.

به گزارش آذوح علیرغم گذشت 8 روز از بازداشت میلاد اکبری و علی حمزه زاده هنوز از محل نگداری ایشان خبر دقیقی در دست نیست.

جان این فعالین سیاسی آذربایجان در 8مین روز اعتصاب غذا در خطر بوده و ماموران دادگستری آذربایجان شرقی از ابراز نظر در مورد وضعیت جسمانی آنان خودداری می نمایند.

به نظر می رسد ماموران امنیتی این فعالین را به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در تبریز منتقل کرده اند. وزارت اطلاعات ایران کماکان دلیل بازداشت و اتهام این فعالین را اعلام نکرده است.

آقایان میلاد اکبری و علی حمزه زاده روز جمعه یازدهم تیرماه درپی احضار توسط وزارت اطلاعات و حضور در این اداره بازداشت شدند.

این دو فعال سیاسی ترک در اعتراض به نامشخص بودن دلیل دستگیری خود از لحظه ی ورود به بازداشتگاه دست به اعتصاب غذا زده اند.

بنا به گزارشات به دست آمده خانواده میلاد و علی تلاش خود برای کسب اطلاع از وضعیت آنهارا با مراجعه به اداره اطلاعات شروع کردند اما در روز نخست مسئولین اداره اطلاعات از سرنوشت آنها اظهار بی اطلاعی میکردند و مسئولیت بازداشت آنان را نمی‌پذیرفتند تا اینکه با مراجعه مامورین اداره اطلاعات در روز بعد به منزل میلاد و تفتیش آن‌جا خانواده‌ها از نگهداری آنان در این اداره مطمئن شدند.

مامورین امنیتی که به خانه میلاد آمده بودند به خانواده‌اش گفته اند از لحظه ورود به بازداشتگاه این دو لب به غذا نزده‌اند و پاسخ سوالات ما را هم نمی‌دهند. ما به آن‌ها اجازه می‌دهیم با خانه تماس بگیرند و شما بخواهید تا اعتصابشان را بشکنند. با اینحال در تماسی که این دو زندانی با خانواده های خود گرفتند بر عدم شکستن اعتصاب غذا و عدم پاسخ به سئوالات به دلیل نامشخص بودن دلیل اصلی بازداشت پافشاری کردند.

گفته می شود دلیل بازداشت آقایان نوری و جهانگیرزاده “پیشگیری” از ارتکاب جرم با توجه به فعالیت‌های سال گذشته آنان در «روز قدس» در حمایت از ترکهای اویغور بوده است.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter