English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رای مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران؛ دموکراتها مخالف اند

آذوح: نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای دادند که شرکت هواپیمایی بوئینگ را از تجارت با جمهوری اسلامی ایران برحذر می دارد. با این حال این طرح برای قانون شدن با موانعی چون مخالفت سنا و وتوی احتمالی رئیس جمهوری آمریکا روبرو است.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه، دو متمم پیشنهادی را تصویب کردند که شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا را از فروش بیش از ۱۰۰ هواپیمای مدل جدید به ایران ممنوع می کند.

این متمم ها که پیشنهاد شده به طرح بودجه خدمات مالی الحاق شوند با ۲۳۹ رای موافق در برابر ۱۸۵ مخالف تصویب شدند. قدم بعدی این است که این مصوبه مجلس نمایندگان، باید با طرح سنا وفق داده شود.

کمیته فرعی تجارت و سیاست پولی دیروز طرح معامله بوئینگ با ایران را به بحث و بررسی گذاشت که طی آن قانونگذاران جمهوریخواه و معدودی از دموکراتها نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

بیل هویزنگا رییس کمیته فرعی تجارت و سیاست پولی گفت: "من شدیدا در مورد آسان کردن مقررات نگرانم که دولت اوباما به شرکتهای آمریکایی اجازه داده در مسلح کردن رژیم ایران همدستی کنند."

برد شرمن، نماینده دمکرات نیز در جلسه دیروز با فراهم کردن تسهیلات از سوی دولت آمریکا برای تامین مالی بانکی صادرات - واردات هواپیماهای مسافر بری به ایران مخالفت کرد.

هنوز مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا قابل اجرا نیست. این مصوبه باید ابتدا در سنا مطرح شود.

دموکرات ها مخالف این طرح هستند. سنا اگر بتواند با ۶۰ رای آن را تصویب کند، برای اجرا به کاخ سفید ارسال می شود اما با توجه به حدود ۵۰ سناتور دموکرات، بعید به نظر می رسد جمهوریخواهان بتوانند آن را با بیش از شصت رای تصویب کنند.

در عین حال، اگر این قانون با کمتر از ۶۰ رای در سنا تصویب شود، باراک اوباما می تواند آن را وتو کند.

دولت اوباما می گوید ایران براساس توافق هسته ای سال گذشته، اجازه معامله با شرکت های آمریکایی از جمله بوئینگ را دارد.

این طرح اگر اجرایی شود، می تواند دیگر شرکت های هواپیماسازی از جمله شرکت ایرباس فرانسه را تحت تاثیر قرار دهد.

جمهوریخواهان می گویند شرکت های هواپیمایی ایران از جمله ایران‌ایر و هواپیمایی ماهان در گذشته، در قالب پروازهای تجاری، به سوریه یا لبنان اسلحه منتقل کرده اند.

آمریکا و اسرائیل، ایران را به حمایت از حزب الله متهم می کنند و به تازگی دبیرکل این گروه تایید کرده از ایران مستقیم کمک می گیرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکنون در چند سخنرانی از لغو تحریم های هسته ای علیه ایران دفاع کرده و از موسسات و بانکهای خارجی خواسته با ایران معامله کنند.

ایران و بوئینگ به تازگی قرارداد تجاری برای خرید هواپیما امضا کرده اند. مقام های ایران می گوید این قرارداد مهم است چون کشورهای خارجی وقتی ببینند ایران از شرکت های آمریکایی خرید می کند، آنها هم بدون ترس با ایران معامله خواهند کرد.

مرحله بعدی مصوبه مجلس / تعیین سرنوشت آن درسنا است/ ولی انتظار میرود از سوی دمکراتها و پرزیدنت اوباما با مخالفت روبرو شود

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter