English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آلمان: پدافند موشکی اروپا برای مقابله با برنامه موشکی ایران است

آذوح: در آستانه نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آلمان، با رد انتقادهای روسیه از استقرار پدافند موشکی در جنوب اروپا تاکید کرد که استقرار این سامانه در رابطه با برنامه موشکی ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پنجشنبه ۷ ژوئیه ابراز عقیده کرده است که ایران با برنامه موشکی خود، قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و توافق هسته‌ای موسوم به برجام، نتوانسته مانع گسترش برنامه موشکی ایران شود.

خانم مرکل تاکید کرده است که ایران با بی‌اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم‌چنان در پی ساخت و گسترش موشک‌های میان‌برد خود است و ادامه داد: «در ایران رژیمی حاکم است که قوانین بین‌الملل را زیر پا می‌گذارد. به همین دلیل اتخاذ تدابیر احتیاطی از سوی اروپا درست است.»

مرکل ایجاد پدافند موشکی در اروپا را به دلیل ادامه برنامه موشکی ایران ضروری خوانده است.

مقامات نظامی و دولتی ایران تا کنون بار‌ها اعلام کرده‌اند حاضر به توقف برنامه موشکی خود نیستند و آن را مربوط به توافقات اتمی نمی‌دانند.

دولت آلمان تصریح کرده است که انتقادهای روسیه نادرست بوده و پدافند موشکی جدید ناتو نیز قادر نیست مانعی برای موشک‌های قاره‌پیما روسیه باشد. دولت آلمان گفته است که شمار تسلیحات تاکتیکی اتمی روسیه در مقایسه با ناتو «صد به یک» است.

به گفته صدراعظم آلمان سپر موشکی اروپا تنها اقدامی «دفاعی» است و علیه روسیه نبوده و «توازن استراتژیک» میان ناتو و روسیه را برهم نمی‌زند. مرکل گفته است: «ما قصد نداریم این توازن را برهم زنیم.»

این در حالی است که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از جمهوری اسلامی ایران خواست تا آزمایش‌های موشکی بالستیک را متوقف کند.

انتشار گزارش‌ها از آزمایش موشک‌های بالستیک توسط ایران در حالی است که ماه گذشته شماری از سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که طرحی برای تحریم ایران به خاطر آزمایش‌ موشک‌های بالستیک در دست تهیه دارند.

alarabia

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter