English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سازمان ملل خواستار توقف آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران شد

آذوح: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران خواست تا آزمایش‌های موشکی بالستیک را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بان کی مون پنجشنبه ۷ ژوئیه در گزارش دو سالانه خود خطاب به پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که آزمایش‌های موشکی ایران با روح سازنده توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی سازگاری ندارد اما تصمیم این‌که آیا این آزمایش‌ها نقض برجام محسوب می‌شود بر عهده شورای امنیت سازمان ملل است.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: «من از ایران می‌خواهم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرفه‌نظر کند چراکه این اقدامات می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها در منطقه شود».

آخرین بار ۲۱ آوریل بود که ایستگاه‌های رادار روسیه، آزمایش این هفته موشک بالستیکی در ایران را رد گیری کرده‌اند.

خبرگزای «اینترفاکس» در این باره به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد:‌ «دو ایستگاه رادار در آرماویر و اورسک پرتاب موشک بالستیکی در ایران را رد گیری کرده‌اند».

نشریه همین راستا، نشریه آمریکایی The Washington Free Beacon هم نوشت که ایران این هفته پرتاب اعلام نشده جدیدترین موشک ماهواره بر را انجام داده که به عقیده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، بخشی از آزمایش موشک بالستیکی قاره پیما است.

این گزارش افزود که ایران موشک ماهواره‌بر سیمرغ را آزمایش کرده است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم انجام این آزمایش را نسبتا موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده‌اند، اگرچه این موشک به مدار نرسیده است.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: «ماهواره‌های آمریکایی موشک سیمرغ را که در پایگاه پرتاب ماهواره سمنان قرار داشت، زیر نظر داشتند چنان‌که پیش‌بینی می‌شد این موشک ماه گذشته در اوج نگرانی‌هایی که در رابطه با تولید موشک‌های دوربرد ایران وجود داشت، پرتاب شد».

انتشار گزارش‌ها از آزمایش موشک‌های بالستیک توسط ایران در حالی است که ماه گذشته شماری از سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که طرحی برای تحریم ایران به خاطر آزمایش‌ موشک‌های بالستیک در دست تهیه دارند.

alarabia

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter