English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیش از 70 کشته و زخمی در حمله انتحاری به یک مرقد شیعه در شهر بلد عراق

آذوح: منابع امنیتی عراق بامداد جمعه 8 ژوئیه اعلام کردند که در یک حمله تروریستی انتحاری که بوسیله کمربند انفجاری در یکی از مراقد مذهبی شیعه در شهر «بلد» در نزدیکی سامراء به وقوع پیوست، 35 نفر کشته و بیش از 60 تن زخمی شدند.

فرماندهی عملیات مشترک بغداد در بیانیه ای گفت:«عوامل انتحاری تحت پوشش آتش خمپاره داعش توانستند خود را به مناطق پر جمعیت اطراف مرقد برسانند و خود را منفجر کنند».

طبق این گزارش یکی از سه عامل انتحاری به وسیله نیروهای عراقی کشته شد اما دو عامل انتحاری دیگر موفق شدند که خود را در میان جمعیت منفجر کنند.

فرماندهی عملیات مشترک بغداد افزود:« این حمله مرقد سید محمد فرزند امام هادی در شهر بلد در نزدیکی سامراء واقع در استان صلاح الدین را مورد هدف قرار داده بود».

احمد الجبوری استاندار صلاح الدین نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر، اعلام کرد:«دو تن از تروریست‌ها خودشان را میان زائران حرم سید محمد منفجر کردند»

منابع نظامی عراقی گفتند که فرماندهی کل قوای عراق با مسدود کردن بزرگراه های بغداد - سامراء، نیروهای پلیس و ارتش را به منطقه اعزام کرد و دولت دستور سرکوب کامل مهاجمان را صادر کرده است.

داعش در بیانیه‌ای که در صفحه اینستگرام منتشر کرد، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

از سوی دیگر مقتدی صدر یکی از چهره‌های مذهبی با نفوذ شیعه در عراق به شبه نظامیان تحت فرمان خود که به «سرایا السلام» معروفند، دستور داد تا به محیط مرقد سید محمد واقع در 93 کیلومتری شمال بغداد اعزام شوند و حفاظت از این مرقد را به عهده بگیرند.

این حمله پنج روز پس از هجوم داعش به منطقه »الکراده» بغداد صورت می گیرد که طی آن بیش از 300 شهروند عراقی کشته و 200 نفر نیز زخمی شدند.

alarabia

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter