English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

چند نفر در ارتباط با پرونده فساد بنیاد شهید 'بازداشت شده‌اند'

آذوح: امیر خجسته، نماینده کنونی مجلس و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دوره قبلی مجلس، خبر داده است که در رسیدگی به این پرونده " از قبل تعدادی از افراد دستگیر شده‌اند و در آینده نیز با قدرت این کار ادامه می‌یابد."

آقای خجسته به سایت رسمی مجلس ایران گفته است که صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، دستور داده است که دادگاهی ویژه به پرونده فساد بنیاد شهید رسیدگی کند.

از سال ۱۳۹۱ اخباری درباره اختلاس و فساد مالی در بنیاد شهید منتشر شد و مدتی بعد مجلس ایران هیئتی را برای بررسی موضوع تشکیل داد. حجم فساد مالی در بنیاد شهید از ۱۵ تا هزار میلیارد تومان عنوان شده است.

امیر خجسته، که هدایت تحقیق مجلس روی مساله فساد در بنیاد شهید را به عهده داشته است، گفته است که "ناکارآمدی و سوءمدیریت در بنیاد شهید غوغا کرده" و بانک دی و دیگر زیرمجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید "مشکلات عدیده‌ای" داشته‌اند.

او گفته با وجود "فشارهای سیاسی" از داخل و خارج مجلس برای کارشکنی در مسیر هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، این هیئت توانسته "۵۰۰ میلیارد تومانی که از صرافی بانک دی به دوبی رفته بود" را به همراه یک هتل و بخشی اموال دیگر، به مالکیت بنیاد شهید بازگرداند.

آقای خجسته گفته است که اگر رئیس مجلس اجازه بدهد "۳۰ هزار سند" در خصوص فساد بنیاد شهید را منتشر خواهد کرد.

بنیاد شهید سازمانی بزرگ و ثروتمند است و بودجه آن در سال ۱۳۹۵ بیش از ۹ هزار میلیارد تومان (هم تراز بودجه وزارت بهداشت) بوده است. سازمان اقتصادی کوثر، زیرمجموعه بنیاد شهید، بیش از ۳۰ شرکت را در اختیار دارد و دامنه فعالیت‌هایش از دامداری و کشاورزی تا صنایع الکترونیک و فعالیت‌های مالی می‌رسد.

مجموعه شرکت‌های "شاهد" و چند شرکت و موسسه مالی و اعتباری نیز به بنیاد شهید وابسته‌اند.

امیر خجسته گفته است: "به نظر می‌رسد باید سیستم‌های اقتصادی از بنیاد شهید جدا شود و واگذاری‌هایی در این زمینه صورت گیرد."

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter