English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اذعان وزیر ارشاد به ناکامی قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره

آذوح: وزیر ارشاد ایران گفته است که قانون ممنوعیت پخش تیزر فیلم‌های سینمایی و اصولا قانون منع استفاده از ماهواره باید اصلاح شود چون ۷۰ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرگزاری مجلس گفته است که قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره برای تبلیغ برای فیلم‌های سینمایی حتما باید اصلاح شود، ولی این مادام که استفاده از ماهواره غیرقانونی است، عملی نیست. او به استفاده اکثریت بزرگ مردم از ماهواره اشاره کرده و گفته است: «در واقع حداقل ۷۰ درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد هم‌چنین به "محدودیت ویرانگری" که برای تهیه‌کنندگان فیلم در داخل ایران برای تبلیغ تیزر فلیم‌های‌شان وجود دارد، اشاره کرده و خواسته است که صدا وسیما شرایط تبلیغ فیلم‌های سینمایی را فراهم کند. او گفته است که باید «فکری اساسی برای تبلیغ فیلم‌ها در داخل کشور کرد.»

اصلاح آیین‌نامه اداره اماکن

یکی دیگر از محورهای سخنان علی جنتی، اصلاح ماده ۲۰ آیین‌نامه اداره اماکن عمومی بود. به گفته او بر اساس تغییراتی که این آیین‌نامه کرده است «صدور مجوز برای اجراهای صحنه‌ای، تئاتر، موسیقی و نمایش‌های دیگر فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیروی انتظامی فقط می‌تواند در مسائل ترافیکی و انتظامی اظهارنظر کند و دیگر اجازه ورود به لغو کنسرت‌ها، نمایش‌ها و ... را ندارد.»

تا پیش از این نظارت بر «وضعیت هتل‌ها، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، سینماها، کنسرت‌های موسیقی و نحوه برگزاری مجالس شبانه از جمله تئاترها» بر عهده شهربانی کل کشور بود و برگزارکنندگان این مراسم باید از اداره اماکن جهت برگزاری هر نوع مراسمی مجوز دریافت می‌کردند.

در ادامه این مصوبه هیات دولت، با اشاره به اینکه عدم ارائه پاسخ توسط ناجا در مهلت ده روزه مقرر، به منزله فقدان مشکل خواهد بود، آمده است که «اماکن عمومی دارای مجوز برگزاری مجالس جشن، عروسی، میهمانی و شب نشینی، نیازی به اخذ اجازه دیگری از نیروی انتظامی ندارند»

    رویش ناگزیر دایره‌های زنگی بر بام خانه‌ها

    سال‌هاست نیروی انتظامی ایران مشغول جمع‌آوری دیش ماهواره‌ها از پشت‌بام خانه‌‌ها است. رشد روزافزون استفاده خانواده‌های ایرانی از ماهواره اما نشان از عدم موفقیت نیروی انتظامی برای مبارزه با ماهواره است.

خرداد ماه امسال، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از احضار گروهی از تهیه‌کننده‌گان فیلم به خاطر "پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم های خود در شبکه‌های ماهواره‌ای" خبر داد و گفت که روند برخورد با کسانی که کالاها و محصولات خود را در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج از ایران تبلیغ کنند، ادامه خواهد داشت.

استفاده از ماهواره سال‌هاست که برای حکومت ایران به معضلی تبدیل شده است که با وجود ممنوع کردن آن و جمع‌آوری هراز چندگاه ماهواره‌ها از خانه‌‌های مردم، تاکنون موفق به جلوگیری از استفاده آن نشده است. بسیاری از مقام‌های ارشد حکومتی اعتراف کرده‌اند که برخورد پلیسی و انتظامی با مسائلی چون پوشش یا تماشای برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای بی‌نتیجه بوده است. کما این‌که به گفته خود آن‌ها ۷۰ درصد مردم ایران گیرنده ماهواره‌ای دارند.

dw

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter