English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قانون گذاران آمریکایی: توافق اتمی با ایران "پوسیده" است

آذوح: دو تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی کارشناسی به مناسبت یکمین سالگرد دستیابی ایران و قدرت های جهانی به توافق اتمی گفتند این توافق "پوسیده" و عملا به افزایش تجاوزات ایران در منطقه منجر شده است.

روز سه شنبه یک نشست کارشناسی به میزبانی لابی ضدفعالیت های هسته ای ایران، و موسسه یهودیان برای امور امنیت ملی روز سه شنبه در یکی از سالن های کنگره برگزار شد. برگزار کنندگان نشست نیز همچنین دو عضو مجلس نمایندگان از توافقی که موجب کاهش گسترش توان اتمی تهران شد، انتقاد کردند.

اد رویس جمهوریخواه، که رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این نشست به عنوان سخنران میهمان توافق اتمی را به خاطر حفظ زیر ساخت اتمی ایران، مجاز دانستن تحقیفات بر دستگاه های سانتریفیوژ و باقی ماند پتانسیل تولید سخت اتمی در مقیاس صنعتی، توافقی بد دانست.

او گفت: "بر پایه توافق، آیت‌ اﻟله حتی نیازی به فریب جامعه جهانی ندارد؛ زیرا با پایان دوره توافق، او می تواند با پیچاندن یک سوییچ به سلاح اتمی دست یابد. و از همه مهمتر در چارچوب توافق حدود ۱۰۰ میلیارد دلار وارد اقتصاد دولتی ایران می شود و چیزی به دست مردم نخواهد رسید. زیرا توافق ما با رژیمی است که عمده صنایع آن ملی و در دست سپاه پاسداران است. بنابر این سپاه پاسداران ذینفع این توافق است."

آقای رویس با انتقاد از مقامات وزارت خارجه دولت باراک اوباما که با سفر به اروپا، این کشورها را با معامله با ایران تشویق می کنند، گفت که کنگره با تصویب لوایحی به دنبال جلوگیری از معامله دلاری با ایران و خرید آب سنگین از این کشور است.

در این نشست دیگر عضو مجلس نمایندگان، خوان وارگاس دموکرات از ایالت کالیفرنیا گفت که این توافق نمونه ای از یک توافق پوسیده است. وی خواستار افزایش کمک مالی واشنگتن به تل آویو شد.

او گفت: "آنچه باید کنگره برای تقویت توان دفاعی اسرائیل انجام دهد؛ این است که تفاهمنامه جدیدی با اسرائیل به امضا برساند، زیرا بر پایه توافق اتمی با ایران، اسرائیل در وضعیت خطرناکتری قرار گرفته و بنابر این من جزو کسانی هستم که خواستار افزایش کمک مالی سالانه آمریکا به اسرائیل هستم."

در این نشست، جو لیبرمن، سناتور پیشین و رئیس لابی اتحاد علیه ایران هسته ای، از نحوه ایجاد چارچوب، نحوه مذاکره و حتی مدل نظارت بر آن انتقاد کرد.

او گفت لابی او همچنان "به صاحبان سرمایه در آمریکا، اروپا و آسیا این هشدار را می دهد که ورود به بازار ایران برای انجام امور بازرگانی به خاطر وجود تحریم های بسیار مهم امن نیست. ایران همچنان کشوری است که خارجی ها را به گروگان می گیرد. و در نهایت انجام معاملات بازرگانی با ایران که دشمنی با آمریکا را ادامه می دهد، غیراخلاقی است."

اتحاد علیه ایران هسته ای درهفته های پیش از دستیابی به توافق اتمی، با خرید بیلبوردهای تبلیغاتی، علیه این توافق اعلام موضع کرده بود.

مسئولین دولت آقای اوباما چه در رسانه ها و چه با حضور در جلسات استماع کنگره از توافق هسته ای دفاع کرده و گفتند که درچارچوب آن، حداقل زمان دستیابی ایران به سلاح اتمی در صورتی که خواستار ورود به آن مسیر شود، به یکسال افزایش یافته است.

توافق جتمع اتمی ایران و جامعه جهانی، پس از دو سال گفتگوهای فشرده، در ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴ پیش حاصل شد و از تاریخ اجرای رسمی آن شش ماه می گذرد.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter