English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آنکارا: تا پیش از کنار رفتن بشار اسد موضع ترکیه در برابر سوریه تغییر نمی‌کند

آذوح: بن علی یلدریم نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که موضع کشورش در برابر بشار اسد ثابت و تغیر ناپذیر است و او باید پیش از هر چیز دیگری، از قدرت کنار برود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یلدریم گفت: «به طور حتم مسائلی در سوریه باید تغییر کند و این اسد است که باید پیش از هر چیز دیگری تغییر کند، بدون رفتن اسد، موضع ترکیه در قبال سوریه هیچ تغییر نخواهد کرد، زیرا او مسبب رسیدن اوضاع در کشورش به اینجا است».

بنا بر این گزارش، سخنان یلدریم پنجشنبه ۱۴ ژوئیه در جریان مشارکتش در یک برنامه گفت‌وگو در شبکه بریتانیایی «بی.بی.سی» ایراد شده است. او در این گفت‌وگو به چند مساله متعلق به سیاست‌های خارجی ترکیه پرداخت از جمله ابتکار عمل دولت برای اعطای تابعیت به پناهجویان سوری، تلاش‌ها برای اجرای قانون ریاست‌جمهوری در کشور و تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم.

درباره موضع کشورش در خصوص سوریه، یلدریم گفت:‌ «گروه تروریستی داعش و نظام بشار اسد در سوریه حضور دارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری ترجیح داد».

او با تاکید بر ضرورت از میان رفتن هردوی آن‌ها، گفت:‌ «زیرا اگر داعش رفت و اسد ماند، مشکل حل نمی‌شود. بقای نظام اسد زمینه را برای تولد گروه‌های تروریستی دیگر فراهم می‌کند».

این سخنان یک روز پس از آن مطرح می‌شود که یلدریم گفته بود: «قصد توسعه دوستی‌هایمان را در داخل و خارج داریم، در خارج شروع کردیم، روابطمان را با اسرائیل و روسیه به وضعیت طبیعی‌شان باز گرداندیم، من به از سرگیری روابط با سوریه اطمینان دارم». او در عین حال بر ضرورت بازگشت ثبات به سوریه و عراق «برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم» تاکید کرده بود.

اما پنجشنبه یلدریم گفت: «آنکارا از گروه‌هایی که مردم سوریه برای دست‌یابی به استقلال تشکیل داده‌اند، حمایت می‌کند و به هیچ وجه از گروه‌های دیگر پشتیبانی نمی‌کنیم، چه داعش باشد، چه گروه پ.ی.د (واحدهای مدافع خلق کُرد) و چه نیروهای اسد».

alarabia

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter