English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ظریف درباره 'اجرای بی‌رمق' توافق هسته‌ای هشدار داد

آذوح: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نسبت به پیشرفت محدود در اجرای توافق هسته‌ای ایران هشدار داده است.

آقای ظریف ضمن ستایش از توافق هسته‌ای با عنوان "پیروزی دیپلماسی بر زور"، در توییتر خود نوشته است: "تا وقتی که چانه‌زنی‌های کوته‌بینانه، اجرای بی رمق تعهدات و شعارهای کهنه ترجیح داشته باشند، پیشرفت دور از دسترس خواهد ماند."

وزیر خارجه ایران به آمریکا گفته است که اگر از "روش‌های قبلی" استفاده کند با همان شکست‌های قبلی مواجه خواهد شد. او گفته است احترام متقابل و ایفای تعهدات افق‌های جدیدی را خواهد گشود.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اطمینان خاطر داده است که این کشور و متحدانش مادامی که ایران مطابق توافق رفتار کند به تعهدات خود پایبند خواهند بود.

ایران و شش قدرت جهان یک سال پیش به توافقی جامع درباره جنبه‌های مختلف برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های وضع شده علیه این کشور رسیدند.

مقام‌های ایرانی می‌گویند با وجود رفع تحریم‌ها شبکه بانکی و مالی جهانی هنوز در ورود به بازار ایران محتاط هستند.

گروهی از محافظه‌کاران منتقد حسن روحانی می‌گویند دولت با تعطیل و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای از حقوق ایران عقب‌نشینی کرده و در مقابل وعده‌های اقتصادی‌اش هم متحقق نشده است.

در مقابل مقام‌های دولتی می‌گویند هرچند که پیشرفت‌ها در مواردی کندتر از تصورهای قبلی بوده است، اما اجرای توافق هسته‌ای آثار مثبت محسوسی بر اقتصاد ایران گذاشته و از جمله این کشور در حال پس گرفتن سهم خود از بازار نفت است.

با وجود انتقادها از توافق هسته‌ای، از جمله انتقادهای آیت‌الله‌ خامنه‌ای، رهبر ایران، حسن روحانی روز گذشته بر موضع دفاع از توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت: "هرکس بخواهد آغازکننده نقض برجام باشد، بازنده سیاسی در صحنه بین‌المللی است."

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter