English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تعطیلی پنج هزار واحد تولیدی در آذربایجان شرقی

آذوح: در حالیکه سخنگوی دولت می‌گوید تنها هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارای مشکل در ایران وجود دارد، یک نماینده مجلس از تعطیلی پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

مقام‌های محلی می‌گویند که پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی تعطیل شدند.

محمد وحدتی نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه ۲۴ تیر گفت: در سال‌های گذشته پنج هزار کارگاه تولیدی در استان آذربایجان‌ شرقی تعطیل شدند.

او گفت که تعطیلی واحدهای تولیدی مهاجرت نیروهای کار از این استان را به دنبال داشته و هم‌اکنون آذربایجان شرقی با خلاء نیروی انسانی روبه‌رو است.

به گفته وحدتی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در آذربایجان شرقی ۴۲ درصد است. مرکز آمار ایران نرخ بیکاری آذربایجان شرقی را ۷.۳ درصد اعلام کرده است. اسماعیل جبارزاده استاندار این استان ۲۰ تیر امسال از کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی طی دو سال گذشته براساس برنامه‌های اقتصادی دولت خبر داده بود.

اما مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان مهاجرت را یکی از دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری برشمرده بود. در همین زمینه احمد علیرضا‌بیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی «بیان غیرواقعی آمار» را موجب محرومیت آذربایجان شرقی «از منابع و تسهیلات حمایتی صنایع و اقتصاد» دانسته و گفته بود که «آمار غیر واقعی ظلم در حق استان است».

بر پایه گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، این استان دارای بیشترین نسبت شاغلان صنعتی است. به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آذربایجان شرقی دارای ۵۸ هزار و ۹۵۹ کارگاه تولیدی مشمول قانون کار با ۶۱۲ هزار شاغل است.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی پیش از این تعداد کارگاه‌های تولیدی دارای مشکل را ۷۵۰۰ مورد اعلام کرده و گفته بود که دولت با تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار این واحد‌ها را احیاء می‌کند.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter