English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توقف صادرات خودروهای ساخت ایران به عراق به دلیل مقررات کیفیت

آذوح: یک مقام ایرانی روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات خودروهای ساخت این کشور به عراق به دلیل وضع مقررات دقیق و سختگیرانه در کیفیت متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری «مهر» ایران، عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع مجلس ایران پس از نشست این کمیسیون با مدیران شرکت های خودروسازی گفت است: صادرات خودروهای ساخت ایران به عراق به دلیل وضع مقررات دقیق و سختگیرانه در کیفیت خودرو متوقف شده است.

رضیان افزود: "مقرر شد گزارش جامع در مورد وضعیت صنعت خودرو و قراردادهای در حال انعقاد به این کمیسیون ارائه شود. نظر کمیسیون مذکور این بود که قراردادها تنها با یک کشور خاص منعقد نشود بلکه با کشورهای مختلف منعقد شود تا در شرایط سیاسی خاص دچار مشکل نشویم".

وی در ادامه اظهار داشت: "علاوه بر این تاکید شد که در قراردادهای خارجی انتقال تکنولوژی صورت گیرد و از نیروی کار داخلی استفاده شود. همچنین مشکل رکود صنعت خودرو با صادرات برطرف شود".

روزنامه «دنیای اقتصاد»، در گزارشی گفته بود که در طول سال‌های(2003 تا 2013) ایران در مجموع 191 هزار و 207 خودرو به عراق صادر کرده بود.

بسیاری از مشتریان عراقی خودروهای ایرانی از پایین بودن کیفیت آنها در مقایسه با خودروهای ساخت کشورهای دیگر شاکی هستند، اما این مقام صنعت خودرو در ایران درباره نارضایتی احتمالی مشتریان عراقی سخنی نگفت.

alarabiya

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter