English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ارمنستان: گروگانگیران چه می‌خواهند

آذوح: مهاجمان مسلح روز یکشنبه ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) ساختمان یک کلانتری در ایروان، پایتخت ارمنستان را تصرف کردند و عده‌ای را گروگان گرفتند که به گفته سازمان امنیت ارمنستان، شامل افسران بلندمرتبه پلیس هستند.

گروگانگیران گفته اند که یکی از گروگانان را با درخواست ژیرایر سفیلیان، یکی از رهبران جنجالی مخالفان دولت ارمنستان آزاد کرده اند.

دو تن از مقامات بلندمرتبه پلیس هنوز در اختیار این افراد مسلح هستند.

ژیرایر سفیلیان رهبر جنبش موسوم به "ارمنستان نوین" همراه با شش تن از یارانش ماه ژوئن به اتهام تلاش برای تصرف ساختمان های دولتی از جمله رادیو تلویزیون دولتی بازداشت شد.

گروگانگیران خواستار رهایی او شده اند و از مردم دعوت کرده اند به خیابان ها بریزند.

آقای سفلیان سال ۲۰۰۶ نیز با اتهام فراخوان برای سرنگونی دولت به تحمل ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود و سال ۲۰۰۸ آزاد شد.

وی سال گذشته نیز با چند تن از پیروانش به ظن تلاش برای براندازی نظام، مدت کوتاهی بازداشت، اما بعدا رها شدند.

او در لبنان در خانواده ای ارمنی به دنیا آمده و در زمان جنگ داخلی لبنان در دهه ۱۹۸۰ عضو گروه های مدافع جمعیت ارامنه لبنان بوده است.

وی پس از آغاز درگیری در قره باغ علیا در دهه ۱۹۹۰ به ارمنستان مهاجرت کرد و در جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه جدایی طلب قره باغ علیا شرکت کرده است.

جنبش ارمنستان نو یکی از گروه های مخالف دولت ارمنستان است که شدیدا از سیاست دولت در قبال موضوع قره باغ علیا انتقاد می کند، اگر چه شمار پیروان آن چندان زیاد نیست.

این گروه و متحدان دیگر آن سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان را به تلاش برای حفظ قدرت و فساد متهم می کنند و خواستار برکناری وی و تأسیس حکومت اعتماد ملی هستند تا بتواند انتخابات منصفانه ای را برگزار کند.

آقای سرکیسیان سال ۲۰۰۸ در یک انتخابات بحث برانگیز، رئیس جمهوری ارمنستان شد. درگیری بین مخالفان و دولت در پی اعلام نتایج انتخابات دست کم ده نفر کشته بر جای گذاشت.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter