English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مذاکره برای پایان دادن به گروگان‌گیری در ارمنستان ادامه دارد

آذوح: مقامات پلیس ارمنستان گفته‌اند مذاکرات با گروگان‌گیران ادامه دارد و آنها به تلاش خود برای پایان دادن به گروگانگیری "بدون خون‌ریزی" ادامه می‌دهند.

مهاجمان مسلح هنوز چهار نفر گروگان از جمله دو تن از مقامات بلندپایه پلیس را رها نکرده‌اند.

روز یکشنبه ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) افراد مسلح که گفته می‌شود تعداد آنها حدود بیست نفر است یک پاسگاه پلیس در ایروان را تصرف کرده و شماری از افراد را گروگان گرفتند.

سازمان امنیت ارمنستان می گوید در نتیجه مذاکرات روزهای یکشنبه و دوشنبه چهار تن از گروگان‌ها از جمله یک مأمور پلیس و یک راننده آمبولانس آزاد شده‌اند.

روز دوشنبه حدود یک هزار نفر از مخالفان دولت با برگزاری تظاهرات در ایروان خواستار حل صلح آمیز این بحران شدند.

مهاجمان خود را گروه "شجاعان ساسون" می نامند و خواهان آزادی ژیرار سفیلیان، رهبر جنبش موسوم به ارمنستان نوین هستند که به اتهام نگهداری، حمل و جابجایی غیرقانونی سلاح زندانی شده است.

جنبش ارمنستان نو یکی از گروه های مخالف دولت ارمنستان است که شدیدا از سیاست دولت در قبال موضوع قره باغ انتقاد می کند، اگر چه شمار پیروان آن چندان زیاد نیست.

این گروه سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان را به تلاش برای حفظ قدرت و فساد متهم می کند و خواستار برکناری او و تأسیس حکومت اعتماد ملی است تا بتواند انتخابات منصفانه ای را برگزار کند.

آقای سرکیسیان سال ۲۰۰۸ در یک انتخابات بحث برانگیز، رئیس جمهوری ارمنستان شد. درگیری بین مخالفان و دولت در پی اعلام نتایج انتخابات دست کم ده نفر کشته بر جای گذاشت.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter